Nová 911 bola predstavená prednedávnom, čo vešalo otáznik nad výzorom a príchodom nového Boxsteru. Vzhľadom na to, že unikli nejaké fotky z pripravovanej brožúry sa Porsche poponáhľalo a ukázalo ako to bude oficiálne.
Nový roadster si zachováva niektoré črty z predchádzajúceho modelu. Nová generácia, s kódovým označením 981, má tiež motor v strede za sedadlami. Podvozok je prerobený tak, aby bolo ešte lepšie ovládateľné ako odchádzajúce 987.
Zvonka síce vyzerá podobne, ale narástlo do dĺžky a šírky, pričom s hmotnosťou to je nepriama úmera. Tá o trochu klesla.
Motory tiež prešli inovačným procesom. Základom pre Boxster je 2,7 litrový šesťvalec s protibežnými piestami, boxer. Výkon však nevzrástol dramaticky a s pridanými 7 kW (10 k) je 195 kW (265 k). Boxster S tiež zosilnel. Rovnaké usporiadanie motora ponúka z objemu 3,4 litra 232 kW (315 k). To je presne o 4 kW (5 k) viac ako mal predchodca.
Prevodovka je na výber buď šesťstupňová manuálna alebo sedemstupňová dvojspojková PDK. S automatom slabší Boxster spáli kombinovane 7,7 litra benzínu na 100 kilometrov. Silnejší Boxster S potrebuje o 0,3 litra viac. Výrobca vypočítal, že nové motory sú až o 15 percent úspornejšie.
Zrýchlenie na obligátnych 100 km/h prebehne v časovom intervale 5,7 sekundy pre Boxster, respektíve 5,0 sekundy v prípade verzie S.
Treba spomenúť, že roadster dostal elektrohydraulický posilňovač riadenia. Strecha zostala elektricky ovládaná látková. Pevná skladacia nie je veľmi kompatibilná s umiestnením motora. Vnútri je možné nájsť na stredovej konzole inšpiráciu modelom Carrera GT.
Predaj nového modelu oficiálne začína 14. Apríla 2012 v Nemecku, kde slabší bude stáť 48 291 eur a silnejší 59 120 eur. Ceny sú s nemeckou 19 percentnou daňou z pridanej hodnoty.
Foto – Porsche