Spredu nové Áčko zaujme okrem nízko položenej kapoty aj plochými svetlami s možnosťou Multibeam LED systému. Bočné línie sú tiež dynamické. Karoséria bude mať výlučne päticu dverí. Bočnú vizáž ešte vedia upraviť disky kolies, ktoré môžu mať priemer od 16 do 19 palcov.

Tvary auta sú výrazne aerodynamické, koeficient odporu vzduchu sa dostal na hodnotu cw 0,25. Na želanie môže mať už aj Áčko dvojdielnu žalúziu prednej masky Airpanel. Ten otvára masku chladiča podľa potreby pomocou nastaviteľných lamiel.

Interiér je ešte viac revolučný. Niektoré detaily prevzal z tried S a E. Dlhý prístrojový panel spojený so stredovým displejom môže byť osadený buď dvomi sedempalcovými displejmi, jedným sedem a druhým desaťpalcovým, alebo dvomi desaťpalcovými displejmi.

Mercedes-Benz triedy A 03 Zdroj: Mercedes-Benz

Dôležitou zmenou je použitie nového systému MBUX, čo je skratka od Mercedes-Benz User Experience. Systém sa, vďaka umelej inteligencii, dokáže učiť. Vytvára tak prepojenie medzi vodičom, vozidlom a cestujúcimi. Hlasové ovládanie sa aktivuje oslovením Hey, Mercedes. Systém využíva kombináciu dotykových polí, dotykového displeja a práve hlasového ovládania.           

Nový Mercedes triedy A bude mať rázvor dlhší o 30 milimetrov, čo sa prejavilo na zadných sedadlách. Tvary umožnili nárast aj veľkosti batožinového priestoru o 29 litrov až na 370 litrov.

Novinkou z technologického hľadiska bude aj adaptívny tempomat Distronic a systém aktívneho brzdenia.

Mercedes-Benz triedy A 05 Zdroj: Mercedes-Benz

Pod kapotou budú na začiatku predaja tri pohonné jednotky. Model A200 bude mať 1,4-litrový štvorvalec s odpájaním valcov a výkonom 120 kW (163 k). S manuálnou šesťstupňovou prevodovkou má kombinovanú spotrebu 5,6 litra a so sedemstupňovým automatom iba 5,1 litra na sto kilometrov.

A250 bude mať dvojlitrový štvorvalec dosahujúci 165 kW (224 k) a 350 Nm. Pri kombinovanej spotrebe 6 litrov na sto kilometrov s automatickou sedemstupňovou prevodovkou bude ponúkať aj slušné dynamické parametre, ktoré nie znamenajú stovku za 6,2 sekundy a maximum 250 kilometrov za hodinu. Oba benzínové motory budú vybavené benzínovým filtrom pevných častíc.

Prvým naftovým motorom bude 1,5-litrový štvorvalec v A180d. Bude mať výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 260 Nm. S automatom bude mať spotrebu iba 4,1 litra na sto kilometrov v štandardizovanom kombinovanom cykle.

V príplatkovej výbave vybraných motorov bude aj pohon všetkých kolies 4Matic.

Mercedes-Benz triedy A 10 Zdroj: Mercedes-Benz