Rok 2011 bol šokom pri pohľade na voľbu auta roka. Prvýkrát v celej histórii voľby vyhral anketu elektrický automobil. Toto prvenstvo si pripísal Nissan s modelom Leaf. A podľa vývoja možno usudzovať, že výrobca spravil správny krok. Veď autom roka 2012 je Opel Ampera, ktorý je tiež čiastočne elektrický (Plug-In Hybrid s 1,4 litrovým benzínovým motorom fungujúcim ako generátor).

Elektromobily, odhliadnuc od širšieho ekologického hľadiska výroby batérií a energie samotnej trpia najmä krátkym dojazdom. Realita naviac býva mnohokrát horšia, ako sa udáva v tabuľkách. Presne rovnako ako v prípade hodnôt spotreby áut so spaľovacími motormi.

Nissan Leaf je poháňaný elektromotorom dosahujúcim výkon 80 kW, schopným vyvinúť 280 Nm. S ním auto dokáže dosiahnuť až 154 km/h. Ako úložisko energie slúžia batérie typu Li-Ion.

Tu prichádza pre niektorých kameň úrazu. Rádius auta je pri ideálnych podmienkach až 222 kilometrov. To je však pri ustálenej rýchlosti 60 km/h a 20 stupňoch Celzia vonku. Americká agentúra na ochranu životného prostredia autu prisúdila podľa testov iba 117 kilometrový dojazd.

Podľa dostupných informácií sa má dojazd zlepšiť. Modelový rok 2013 dostane v prvom rade nové kúrenie, ktoré nie je tak náročné na energiu. S ním by sa mal dojazd zvýšiť, najmä v chladných dňoch o 30-40 kilometrov. V studených dňoch, keď malo auto podľa testov dojazd 100 kilometrov je to vítané zlepšenie.

Model 2013 tiež prinesie, v krajinách, v ktorých je na trhu možnosť voľby tmavšej farby interiéru a opciu kožených sedadiel.

Foto – Nissan