Príchod malého auta s názvom Tata Nano bol šokom. Okrem toho, že vyzeralo pomerne zvláštne, malo naozaj nízku cenu. V domácej Indii stojí do dvetisíc eur, čo štvorkolesové vozidlá rozšírilo bližšie k masám.

Najväčším problémom faceliftu malého a lacného auta boli samozrejme náklady. Kým pri autách za 20 000 eur nehrá zvýšenie celkovej ceny o 200-300 eur až takú veľkú úlohu, pri cenovke do dvoch tisíc je výrazným zvýšením aj pár desiatok eur.

Všetky úpravy sú tak s ohľadom na zachovanie ceny. Modernizácia tak priniesla chrómovú lištu na hranu prednej kapoty pri vyšších úrovniach výbavy. Zadný nárazník má pre zmenu otvory vyplnené športovo vyzerajúcou mriežkou, ak sa to tak dá nazvať.

Vo vnútri určite najviac zaujme nová stredová konzola. Dvojitá odkladacia schránka, zlepšené materiály a luxusne béžové plasty niektorých verzií sú len zaujímavým dodatkom. Za príplatok sa Indovia dovnútra dostanú aj bez použitia kľúčika, či budú môcť počúvať hudbu z nového audiosystému AmphiStream s pripojením cez USB a Bluetooth a štyrmi reproduktormi.

Zovňajšok bude možné prispôsobiť pomocou programu personalizácie. Do neho je zahrnutá kontrastná farba strechy, grafika na bokoch karosérie, iné zliatinové disky a dokonca aerodynamický bodykit. Vyzerá to, že v tomto ohľade sa Tata pustila rovnakou cestou ako Mini alebo Fiat s modelom 500.

Pohon dostal tiež jednu novú alternatívu. Kým pôvodne musel stačiť motor s objemom 624 centimetrov kubických a výkonom 28 kW (38 k) spaľujúci benzín, po novom je aj možnosť iného paliva. Rovnaký motor spaľujúci CNG však dosahuje iba 24 kW (33 k). Základná cena malého automobilu je na indickom trhu v prepočte 1905 eur.

Foto – Tata