Úsporné modely sú v kurze. A okrem nemeckej prémiovej trojice si toho je vedomý aj britsko-indický Jaguar. Zatiaľ najúspornejším motorom bol 2,2-litrový agregát so štyrmi valcami a výkonom 147 kW (200 k). Teraz prichádza ešte úspornejšia alternatíva.
Nový Jaguar XF nesie označenie Eco2. Rovnako ako silnejší agregát má objem 2,2 litra. Výkon však bol znížený na 120 kW (163 k) pri 3500 otáčkach motora za minútu. Krútiaci moment ostal na úrovni 400 Nm dosahovaných medzi 2200 a 5000 otáčkami.
Kým zrýchlenie na stokilometrovú rýchlosť trvá 9,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 209 km/h, spotreba tieto údaje vynahradzuje. Podľa slov výrobcu XF Eco2 vytiahne priemerne 4,89 litra nafty z nádrže každých sto kilometrov. Popri tom vypustí iba 129 gramov CO2 na každý prejdený kilometer.
Nová verzia bude dostupná pre sedan, aj pre kombi Sportbrake. Jaguar XF pre modelový rok 2014 dostane aj inovovaný navigačný systém s lepším zobrazovaním jednosmerných ciest a s intuitívnejším mapovaním.
Z nemeckých konkurentov je mu najbližšie Mercedes E220 CDI, ktorý z rovnakého objemu dosahuje výkon 125 kW (170 k) a priemernú spotrebu 4,7 litra. V naozaj úspornej verzii E220 CDI BlueEfficiency Edition však s rovnakým výkonom vystačí s 4,5 litrami a vypustí iba 119 gramov CO2 na kilometer.
BMW síce teraz predstavilo najslabší model 518d, avšak stále zostáva bližšie 520d s 135 kW (184 k). Ten spotrebuje vo verzii EfficientDynamics Edition presne rovnako ako najúspornejší Mercedes. Dokonca aj emisie sú rovnaké.
Foto – Jaguar