Problém mal napríklad Fiat Multipla, ktorému sa našťastie nepodarilo potopiť materskú loď. Predajné čísla neboli až také tragické, lebo nekompatibilitu tvarov so všeobecným estetickým vnímaním Fiat kompenzoval priaznivou cenou.
K lepšiemu vnímaniu mu nepomohlo ani umiestnenie pôvodnej verzie pred faceliftom do múzea moderného umenia v New Yorku. Celkovo sa považuje Multipla za krok vedľa.
Pontiac Aztek - bol zaradený medzi 100 najškaredších áut Zdroj: Pontiac
Svoje by o tom mohla hovoriť aj automobilka Pontiac, ktorej jeden z klincov do truhly zabil model Aztek. Crossover prišiel priskoro a bol príliš škaredý. Nepomohol mu ani stan ako integrálna časť veka kufra.
Predaj za prvý celý rok sa nedostal ani na polovicu plánovaných 75 000 kusov. Ľudia kúpili iba 27 322 kusov. Nečudo, že automobilka musela zavrieť brány. Ambiciózne plány marketingového oddelenia sa nepodarilo dosiahnuť.
Krokom vedľa sa stal aj model Avantime od Renaultu. Keby podobný koncept predstavilo BMW, tak by šiel z predajní ako čerstvé rožky v samoobsluhe. Lenže znova zaúradoval kontroverznejší dizajn. Vysoké kupé s trojicou dverí nestrávil dostatočný počet zákazníkov a za tri roky bolo vyprodukovaných iba 8 557 kusov.
Iný príbeh stretol francúzsky Citroën, ktorý pred rokom predstavil, na prvý pohľad, kontroverzný model C4 Cactus. S pôvodným C4 toho vizuálne nemá príliš veľa spoločného. Skôr má viac spoločné s MPV C4 Picasso. K nemu ho radia najmä predné svetlá so samostatnými LED pásmi.
Citroen C4 Cactus - po roku má 70 tisíc majiteľov Zdroj: Martin Cyprian Photography
Doteraz sa preň rozhodlo viac ako 70 tisíc zákazníkov. O úspechu sa dá tvrdiť najmä kvôli tomu, že v priebehu minulého roka musela automobilka zvýšiť výrobu, aby uspokojila dopyt. Pod dobré predajné výsledky sa podpisuje aj relatívne nízka cena. V TREND.sk teste sme ho označili za auto odklepnuté hneď ráno po divokej firemnej párty.