Recept na prípravu bol jednoduchý. Dvojlitrový radový štvorvalec do CLA sadne perfektne, lebo malé autá od Mercedesu zdieľajú predokolkovú platformu. V tomto prípade však vozidlo disponuje pripojiteľným pohonom zadnej nápravy.

Línia karosérie je kombináciou elegancie a športu, verzia AMG pridáva naviac agresívnejšie tvarovaný predný nárazník a vzadu výrazný difúzor. Mercedes použil jednu koncovku výfuku na každej strane, štvorica bude vyhradená pre vrcholný model.

Interiér so športovo tvarovanými sedadlami s integrovanou opierkou hlavy hrá na rovnakú nôtu ako exteriér. Nič nie je prekvapivé, všetko už predviedol Mercedes triedy A s rovnakou verziou. Avšak CLA má naviac bezrámové dvere a väčší batožinový priestor.

Mercedes-AMG 35 4Matic - výkon má ako niekdajší osemvalec Zdroj: Mercedes-Benz

Najdôležitejším prvkom ostáva pohonná jednotka. Tá je dvojlitrový štvorvalec s prepĺňaním. Práve vďaka nemu sa vyrovná výkonom napríklad modelu CL500 spred 12 rokov. Dosahuje 225 kW (306 k) a krútiaci moment má maximálnu hodnotu 400 Nm.

Agregát je spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami. Tá disponuje aj režimom Race Start, čo je obdoba Launch Control. Na výber je štandardne niekoľko režimov nastavenia komponentov, ako je pri Mercedesoch štandardom.

Motor rozbehne CLA na stovku za 4,9 sekundy. Maximum je tradične obmedzené na 250 kilometrov za hodinu. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu na úrovni 7,3-7,2 litra benzínu na sto kilometrov. Meranie je podľa systému WLTP.

Výkonnejšia verzia CLA45 je zatiaľ v štádiu príprav.

Mercedes-AMG 35 4Matic - interiér je podobný tomu v A35 Zdroj: Mercedes-Benz