1. BMW radu 3 je vizuálne menšie ako reálne

Nová generácia BMW radu 3 je väčšia ako predchodca. Pribudlo 76 milimetrov dĺžky, 16 mm šírky a výška narástla o 6 milimetrov. Aj napriek tomu sa podarilo dizajnérom veľké rozmery, ktoré sú na úrovni niekdajšej päťky, skryť za príjemné línie. Vizuálne v reálnom svete vyzerá nová trojka menšie ako reálne je.

BMW 330i - zadné svetlá majú tvary ako pri ostatných modeloch značky Zdroj: jmr

2. Je veľmi dlho neutrálne

Devätnásťpalcové disky so širokými pneumatikami vpredu aj vzadu od Michelinu držia stopu naozaj výborne. Bez vypnutej stabilizácie a na suchu nie je ľahké čo i len trochu utrhnúť zadnú časť do mierneho driftu. Je jasné, že mokrá vozovka by to razom napravila.

BMW 330i - široké pneumatiky sú vpredu aj vzadu Zdroj: jmr

3. V rukách pôsobí veľmi ľahko

Za volantom je pocit ako zvonka pri pozeraní. Vodič cíti, že auto nie je ťažké, veď váži len 1,5 tony. Na samotnú veľkosť vozidla to je ešte celkom nízka hodnota. Ovládanie je veľmi príjemné a so športovým nastavením auto tuhne. Možno toto je ideálny rodinno-športový sedan.

BMW 330i - prístrojová doska je natočená k vodičovi Zdroj: jmr

4. Maskuje rýchlosť

Pri diaľničnom tempe nie je cítiť žiadne neduhy, trojka je ticho. Počas jazdy naviac fúkal bočný vietor, ktorý síce robil trochu vrásky vodičom dodávok, ale sedan sa správal tak, ako keby bolo bezvetrie. Pri 130 kilometroch za hodinu bolo všetko akosi samozrejmé a tiež nenútené, podvedome sa zdalo, že dokonca idete pomaly.

BMW 330i - osemstupňový automati radí výborne Zdroj: jmr

5. Špecifikácia naozaj zvyšuje cenu, poriadne

Cena BMW radu 3 začína na 36 650 eurách. Základná cena verzie 330i, ktorá má mimochodom dvojlitrový štvorvalec s výkonom 190 kW (258 k), je 42 750 eur. Ale tá zďaleka nie je konečná. Pridajte disky, balík doplnkov M, metalízu, asistentov, navigáciu a ďalšie prvky a dostanete sa kľudne aj na 70-tisíc. Je dobré zvážiť, čo z toho vlastne naozaj potrebujete. Za 70-tisíc je už aj horšie vybavené BMW radu 5. Akurát trojka je už tak veľká ako kedysi päťky bývali.

BMW 330i - pod kapotou je prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec Zdroj: jmr