Systém automatického riadenia využíva viacero kamier, radarové senzory a komunikuje s ostatnými autami na ceste. Vďaka tomu dokážu kamióny vnímať svoje okolie a terén, dokonca samé uvoľnia cestu obiehajúcim sanitkám či hasičom, uvádza spoločnosť na svojom webe.

Najväčšie výhody autopilota by mali pocítiť samotní vodiči. Tí sa namiesto šoférovania, ktoré je na diaľniciach väčšinou nudné, môžu venovať napríklad obchodným a logistickým záležitostiam. To ušetrí peniaze a čas aj prepravným spoločnostiam. Vďaka automatickému riadeniu by sa mala znížiť aj spotreba paliva a zlepšiť plynulosť dopravy na cestách, pretože počítače dokážu ľahšie udržať konštantnú jazdu.

Mercedes chce takýmto spôsobom zatraktívniť povolanie šoférov. Objem prepravených tovarov po cestách bude podľa odhadov v najbližších desaťročiach stúpať, avšak vodičov len s priemernými platmi a nevyhovujúcim pracovným časom (na dlhých cestách napríklad z rodinných dôvodov) bude pravdepodobne nedostatok.

Vodiči ale o zážitok zo šoférovania neprídu, stále budú musieť kamión doviesť na diaľnicu a sami z nej zísť. Autopilot nefunguje automaticky – šofér ho musí sám zapnúť a prebrať vedenie napríklad aj pri predbiehaní alebo zmene jazdného pruhu.

Mercedes Future Truck 2025 spredu Zdroj: Daimler

Mercedes Future Truck 2025 Zdroj: Daimler

Podľa spoločnosti sú už kamióny na prevádzku pripravené. Ako však napovedá aj názov Future Truck 2025, Mercedes neráta s tým, že sa na cesty dostane skôr ako za desať rokov. Automatizované riadenie totiž nedovoľuje legislatíva v Európe, s výnimkou Nevady a Arizony ani v Spojených štátoch.

 „Samozrejme, najväčšia úloha je pre nás príprava legislatívy, aby sme kamióny mohli legálne využívať,“ uviedol Wolfgang Bernhard, člen predstavenstva Daimler. „Kdekoľvek budeme mať priaznivé legislatívne prostredie, ktoré potrebujeme, začneme naše technológie využívať v praxi.“