V koridore funguje aj železničná trať, po ktorej je denne prevezených viac ako trinásťtisíc kontajnerov s tovarom, no jej kapacita je nedostatočná. Mnoho spoločností teda musí využívať na dopravu kamióny, ktoré všeobecne spaľujú viac pohonných hmôt a zároveň aj vypúšťajú do ovzdušia viac škodlivín ako klasické autá alebo vlaky.

Mestské časti, cez ktoré koridor prechádza, sa tak okrem veľmi znečisteného ovzdušia trápia aj s hustou kamiónovou dopravou a súvisiacim hlukom.

Kamión s trolejami 1 Zdroj: SCANIA

Tieto problémy by mala vyriešiť novinka od firmy Siemens, v angličtine nazývaná ako e-Highway (e-diaľnica). Experimentálny systém je zatiaľ vo výstavbe len na úseku dlhom jedna míľa a len nad dvomi jazdnými pruhmi v opačných smeroch. Cieľom je otestovať nový druh kamiónov schopných pripojiť sa na troleje podobného druhu, ako bývajú nad električkami.

Špeciálne navrhnuté kamióny by mali mať dieselové hybridné motory, ktoré sa pri detekcii trolejového vedenia nad vozidlom automaticky pripoja. Motory tak prestanú spaľovať diesel a zároveň aj prestanú vypúšťať škodliviny do vzduchu.

Dokončenie výstavby trolejového vedenia je plánované na júl 2015, keď sa začne rok trvajúci test systému so štyrmi druhmi kamiónov líšiacimi sa typom motorov a spôsobmi pohonu. Aj keď sú štyri kamióny málo, výsledky testov môžu ovplyvniť vývoj technológii pre celé odvetvie elektromobilov.

„Ekonomická stránka systému e-Highway je pre mestá ako Los Angeles veľmi lákavá, pretože mnoho kamiónov jazdí relatívne krátke vzdialenosti väčšinou na vymedzených úsekoch. Dopravné koridory ako tieto preto vnímame ako ideálne miesto, kde systém zaviesť najskôr,“ uviedol v tlačovej správe Matthias Schlelein, prezident divízie Siemensu pre mobilitu a logistiku v USA.