Malý hatchback, ktorý je veľkosťou v triede Škody Fabia ponúka v interiéri jednoduché tvary a prehľadné prvky. Podobne ako jedna automobilka s trojcípou hviezdou na kapote použila Mazda displej informačno-zábavného systému v tvare tablety pripevneného k vrchnej časti prístrojovej dosky.

Hatchback s pohonom prednej nápravy bude mať dĺžku 4070 milimetrov, šírku 1730 a výšku 1450 milimetrov. Patrí k väčším zástupcom triedy a vďaka rázvoru 2585 milimetrov nebude utrpením ani cestovanie na zadných sedadlách.

Pod prednou kapotou bude niekoľko alternatív. Úplne v spodnej časti ponuky sa zjaví 1,5 Skyactiv-G. Ten v najslabšej verzii zo seba dostane 55 kW (75 k) a 135 Nm. Avšak aj napriek použitiu päťstupňovej prevodovky zvládne sto kilometrov za 4,7 litra benzínu a každý kilometer vypustí 110 gramov CO2.

Nad ním je rovnaký štvorvalec s rovnakým objemom a aj označením Skyactiv-G. Vo výkonnejšej verzii ponúkne 66 kW (90 k) a 148 Nm. S päťstupňovým manuálom mu stačí 4,5 litra na sto kilometrov a so šesťstupňovým automatom 4,8 litra.

Najvýkonnejšia benzínová verzia Skyactiv-G s objemom tiež 1,5 litra a systémom i-Eloop príde s 85 kW (115 k) a 148 Nm. Pri spojení s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou mu stačí 4,9 litra na sto kilometrov, kým emisie sa ustálili na 115 gramoch CO2 na kilometer.

Mazda 2 - prístrojový panel má viacero verzií Zdroj: Mazda

Jedinou naftovou alternatívou bude Skyactiv-D s rovnakým objemom ako benzínové verzie a výkonom 77 kW (105 k). Krútiaci moment sa dostal až na 220 Nm. So šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením spotrebuje iba 3,4 litra v kombinovanom cykle. Emisie sa s hodnotou 89 gramov CO2 na kilometer zmestili do magickej stovky.

V domácom Japonsku sa auto stalo dokonca Autom roka.