Sedadlá

Predné sedadlá sú, samozrejme, veľmi dobré, majú vyhrievanie, vetranie, ponúkajú dosť miesta, ale sú až druhoradé v tejto verzii. Prím hrajú tie sedadlá, ktoré sú v strednom rade. Sú elektricky nastaviteľné, majú tiež vetranie a vyhrievanie ako predné, ale pridávajú k tomu aj masáž.

Mercedes-Benz V300d - stredné sedadlá sú najluxusnejšie v aute Zdroj: jmr

Toľko priestoru neponúka ani Maybach triedy S a GLS. Po vysunutí vankúša na opretie nôh je stále medzi špičkami a sedadlami v prvom rade minimálne 40 centimetrov. Toto však záleží od pozdĺžneho nastavenia stredných sedadiel. Ku takýmto sedadlám treba jednoducho vodiča.

Presklená strecha

Takto veľké MPV, ktoré má základ v úžitkovom svete nemáva, väčšinou, presklenú strechu. Je to z jednoduchého dôvodu. Oslabenie karosérie by spôsobovalo vŕzganie a iné nežiaduce zvuky. V Mercedese triedy V sa, zjavne, podarilo tieto rušiace faktory odstrániť.

Mercedes-Benz V300d - presklená strecha prináša naozaj veľa svetla Zdroj: jmr

Výsledkom snaženia ne veľká presklená strecha z dvoch častí. O zameraní nie je nutné pochybovať, prední pasažieri majú smolu, nad nimi je plech, v strede je však otváracia časť a nad tretím radom sedadiel je fixné sklo.

Audiosystém

Akustickú pohodu vytvára už samotná zvuková izolácia. Do interiéru sa nedostáva príliš veľa rušivých elementov. A ak áno, tak tie môžu ostať v tieni ozvučenia Burmester. Je jedným z najlepších, ktoré ponúkajú automobilky sériovo.

Mercedes-Benz V300d - miesto vodiča je tým menej luxusným Zdroj: jmr

Je vlastne jedným z mála, čo sa dá doplatiť v celom spektre. Ešte Volkswagen Multivan, najbližší konkurent, má v ponuke Dynaudio. Jedinou nevýhodou je, že sa nedá ovládať pomocou tabletu zo zadných sedadiel. Dá sa však ovládať hlasovo aj tesne pred príchodom systému MBUX. Len sa nespúšťa sekvenciou "Hej, Mercedes", ale slušnejšie: "Pán vodič,..."

Motor

Motor nie je úplne prvkom luxusu, ale skôr bezpečnosti. Auto s hmotnosťou 2,5 tony potrebuje dostatočný výkon. Motory V6 ako mal predchodca už v ponuke nie sú. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou sa tak stalo biturbo s objemom dva litre a spaľovaním nafty.

Výkon dosahuje hodnotu 176 kW (240 k) a stačí na svižnú jazdu so spotrebou medzi 8 a 9 litrami. Motor má naftový prejav najmä za studena a po zahriatí sa jeho zvuk do interiéru dostáva len veľmi tlmene.

Mercedes-Benz V300d - nastavenie je pomocou klasického ovládača Zdroj: jmr

Ak by však bolo toto, čo ponúka Mercedes sériovo málo, tak miesto 90-tisíc eur je možné zaplatiť dvojnásobok za produkt firmy Klassen, ktorý zadok prerobí takým štýlom, že už nebude veľmi blízko Maybachu, ale dokonca ho predčí hneď v niektorých smeroch.