Pohľad na semafor
V momente, keď vodič zastaví na červenú a dojde až tesne k semaforu, na prvé miesto, tak nezriedka nevidí na samotné svetlá hovoriace o možnosti vyraziť. Mercedes toto vyriešil naozaj jednoducho a efektne. V takomto momente sa na displeji v strede zobrazí obraz z prednej kamery, ktorý ukazuje aj samotné semafory, takže miesto nahýbania sa pod hranu strechy a vyhýbaniu sa strednému zrkadlu stačí hľadieť na displej.
Mercedes-Benz GLE450 4Matic - pohľad na semafor cez displej Zdroj: jmr
Navigácia s rozšírenou realitou
Navigácia ide vpred takmer v každom aute. A hlavne aktuálne je možné použiť vo väčšine áut aj Google Maps, či Waze, čo môže znevýhodniť vstavané navigácie. Preto aj tie podporujú prepojenie s dopravnými informáciami. Ale Mercedes má aj rozšírenú realitu. V praxi využíva prednú kameru a do jej obrazu premieta šípky, aby vodič vedel kam má odbočiť. Ak túto funkciu využívať nebude, tak má, v niektorých mestách, naozaj pekné vykreslenie budov. Napríklad bratislavské Staré mesto je extrémne prepracované s 3D budovami, či reálne stvárneným Mostom SNP.
Mercedes-Benz GLE450 4Matic - Bratislava je spracovaná naozaj parádne Zdroj: jmr
Manévrovanie s prívesným vozíkom
Cúvanie s prívesným vozíkom nie je až taký problém, stačí točiť do opačnej strany ako treba ísť. Ale ak by to predsalen bol problém, tak v Mercedese GLE môže vodič ovládať natočenie prívesu jednoduchým pohybom prsta po dotykovej ploche v strede. Systém to nie je nový, napríklad taký Volkswagen Crafter má ovládanie pomocou ovládača na spätné zrkadlá. Ale v Mercedese je zaujímavá súhra kamery a displejov na monitorovanie pohybu prívesu.
Mercedes-Benz GLE450 4Matic - manévrovanie s prívesom je jednoduchšie Zdroj: jmr
Takmer autonómna jazda
Jazdiť bez zásahu do riadenia zatiaľ nepovoľuje legislatíva. Ale ak by to tak bolo, tak minimálne na diaľniciach by tento Mercedes poskytoval oddych vodičovi. Udržiavanie v pruhu funguje naozaj výborne a to isté sa dá povedať o adaptívnom systéme udržiavania vzdialenosti a rýchlosti. Najväčším trikom celého systému je zmena pruhu. Stačí ťuknúť do smerovky a veľké SUV prejde do vedľajšieho pruhu. Tento systém predstavila už trieda E.
Mercedes-Benz GLE450 4Matic - asistenti dokážu aj zmeniť pruh na diaľnici Zdroj: jmr
Vyhrabanie z duny
Málokto myslí na zákazníkov v púštnych oblastiach tak ako Mercedes. Veď pre nich pripravil systém, ktorý pomocou hydropneumatického podvozku (nie iba pneumatického) dokáže vyskakovaním vytiahnuť GLE z hlbšieho piesku. Tento systém určite pomôže aj v prípade snehových problémov a zapadnutia. Postupne skáčuce auto dokáže lepšie získať trakciu. Alebo sa systém dá využiť v hip-hopovom klipe aj na rovnom asfalte. Systém sa volá E-Active Body Control a je za približne 18-tisíc eur.