Automobil predstavený v roku 1958 si našiel svoje miesto aj za oceánom. V USA však neniesol názov Floride, ale Caravelle, lebo by použitie pôvodného názvu znamenalo, že ostatných 49 štátov, okrem Floridy, by žiarlilo.

Model Floride s motorom vzadu navrhol Pietro Frua zo štúdia Carozzeria Ghia. Ako základ poslúžil sedan Dauphine. Ale kabriolet s plátenou strechou nebol jediná karoséria v ponuke. Okrem neho si cestu k zákazníkom našlo aj kupé a kabriolet s odnímateľnou skladacou strechou.

Pod zadnou kapotou v modeloch pracovali výhradne radové štvorvalce. Na začiatku dosahoval vo Floride kus s objemom 845 centimetrov kubických výkon 28 kW. V roku 1959 však Amedee Gordini popracoval na agregáte a vytiahol z neho 30 kW (40 k) pre performance verziu.

V roku 1964 prišla najvýkonnejšia alternatíva s objemom 1108 centimetrov kubických. Motor sa pod kapotu dostal z modelu Renault 8. S ním Floride ponúkal 41 kW (55 k). To stačilo na maximálnu rýchlosť 143 km/h a zrýchlenie na stovku za 17,8 sekundy.

Renault Floride - odkázal naň aj ostatný Mégane CC Zdroj: Renault

Aj keď to tak nevyzerá, tak výkony boli na veľmi dobrej úrovni. Veď sa dostali na úroveň Triumphu Spitfire 4. Jedine najvyššia rýchlosť bola pri Angličanovi o pár kilometrov vyššia. Celkovo sa do roku 1968 vyrobilo až 36 156 kusov Floride.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.