Nám sa do rúk dostal na krátke zoznámenie prvý model s označením DS5. Bola to rovno najvýkonnejšia verzia BlueHDi 180 s automatickou prevodovkou. Pre ilustráciu a porovnanie s pôvodným modelom odporúčame pozrieť si test DS5 ešte pod krídlami Citroënu.

Na samostatnej DS5 je najvýraznejším novým prvkom predná maska a tvary prednej časti celkovo. Hliníkové lemovanie nie je jemné, ale hrubšie. Maska chladiča miesto obyčajného plastu prináša materiál lakovaný čiernou lesklou farbou. Zmeny pokračujú na tvare svetiel. Smerovky v nárazníku, po vzore DS3, blikajú sekvenčne, čiže sa rozsvecujú diódy postupne v smere odbočenia. Tak to má aj Audi A8 s maticovými LED svetlami.

V zadnej časti sa najviac zmenilo označenie. Pôvodný názov automobilky kompletne zmizol. Na veku kufra ostalo iba logo DS a v pravom dolnom rohu pribudlo označenie DS5. Sviežo pôsobí aj dizajn diskov z ľahkej zliatiny. Osemnásťpalcové disky sú síce výzorovo menšie, ale ponúkajú lepšiu dávku komfortu ako devätnástky.

Vnútri vozidla novej značky sa všetka pozornosť sústreďuje na nový informačno-zábavný systém. Už sa neovláda kolieskom za radiacou pákou, ale dotykmi, čo umožnilo výrazné zmenšenie počtu ovládacích prvkov. Logika je podobná ako pri ostatných modeloch koncernu PSA, ale zvolená téma vyzerá exkluzívnejšie ako v ľudových autách. Úplnou novinkou verzie je tiež bledomodré prešívanie kožených sedadiel.

DS5 - nový dotykový displej zredukoval počet tlačidiel Zdroj: jmr

Jazdným vlastnostiam sa dá vytknúť len absencia hydropneumatického pruženia. Pre niektoré nátury môže byť nastavenie podvozka až príliš tvrdé, najmä pri voľbe devátnásťpalcových diskov. Na osemnástkach sa zdá výrazne komfortnejšie. Najvýkonnejší motor spojený so šesťstupňovým automatom Aisin nevykazuje známky únavy a jeho spotreba sa pohybuje na hodnotách do 6,5 litra.