Základ roadsteru bol oceľový rám. V rámci šetrenia hmotnosti však boli kompletne všetky panely karosérie vyrobené z plastu vystuženého sklenými vláknami. To znamenalo pohotovostnú hmotnosť 680 kilogramov. Hodnota jasne odkazuje na filozofiu Colina Chapmana o nízkej hmotnosti.

Pri predstavení sa Elan predviedol ako dvojdverový roadster s dvoma sedadlami. Do ponuky príslušenstva sa dostal aj pevný hardtop, v roku 1963 sa na trhu ukázalo aj kupé. Niektoré kusy z prvej série sa dali kúpiť aj ako stavebnicové auto.

Pod prednou kapotou Elanu pracoval radový štvorvalec Lotus TwinCam s objemom 1 498 centimetrov kubických. Spočiatku mu stačilo 75 kW (101 k). Postupne sa objem zvýšil na 1 557 centimetrov kubických a výkon až na 94 kW (126 k).

Rok 1967 priniesol novú verziu Elan+2. Ako naznačuje názov, pribudli dve sedadlá. Nebolo by to však možné na pôvodnej podlahovej plošine. Rázvor teda narástol o 308 milimetrov, aby zadní pasažieri mali aspoň možnosť vopchať sa na sedadlá.

Lotus Elan - drevo bolo pravé Zdroj: Lotus

Lotus Elan prvej generácie ukončil svoju púť v roku 1973. Elan+2 mal ešte dva roky naviac. Ako nástupcovia boli pasované modely Elite II a Eclat. Odhaduje sa, že Lotus vyrobil približne 17 tisíc kusov prvej generácie Elanu, vrátane verzie Elan+2.

Pôvodný Elan označili za svoju inšpiráciu aj tvorcovia Mazdy MX-5. Japonská automobilka dokonca dva Elany kúpila a použila ako referenciu.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.