Škoda 1000 MB

Embéčka oslávila v roku 2014 päťdesiatku. Za životný cyklus od roku 1964 do roku 1969 zišlo z výrobných liniek 443 tisíc kusov. Litrový motor umiestnený vzadu prišiel s 27 kW (37 k) rozbiehajúcimi 755 kilogramov hmotnosti. V predposlednom roku narástol výkon na 32 kW (43 k). Článok tu.

Opel Calibra

Najviac aerodynamické auto svojej doby prekonal až o 10 rokov hybrid Honda Insight. Calibra súperila najmä s Fordom Probe. V Británii sa pod značkou Vauxhall stretávala s Roverom 200 Coupé. Olej do ohňa prilievali aj Japonci Toyota Celica a tiež Nissan 200SX. Článok tu.

Maybach 57 a 62

Nemecký pokus Mercedesu o konkurenta top modelov Rolls-Royce a Bentley nedopadol podľa očakávania. Z plánovaných ročných 2000 kusov bolo nakoniec iba necelých desať percent. O to exkluzívnejšie pôsobí dnes. Článok tu.

Citroën C6

Francúzi sa pokúsili o návrat do vyšších tried s modelom C6. Pokus sa uskutočnil v roku 2005 a predstavené auto ponúkalo okrem avantgardného dizajnu aj hydropneumatický podvozok schopný vyžehliť väčšinu nerovností na ceste. Pokračoval v tradícii siahajucej k DS z päťdesiatych rokov. Článok tu.

Citroën C6 - mal konkurovať Audi A6 a BMW radu 5 Zdroj: Citroën

BMW M3 E30

Najväčšia legenda zo ságy M3 vyzerala inak ako všetky ostatné verzie z generácie E30. Rozšírené blatníky, širšie nápravy a krídlo vzadu boli časťou z 12 nových panelov. Celkovo sa vyrobilo 16 202 kusov modelu, ale veľa z nich sa dnešného dňa nedožilo. Článok tu.