Koncepcia auta zostala s agregátom V8 v strede a pohonom zadnej nápravy rovnaká ako pri predchodcovi. Osemvalec získal deciliter objemu naviac, ale novšia pohonná jednotka priniesla aj päťventilovú hlavu, čo znamenalo aj výrazne vyšší výkon.
Osem valcov usporiadaných do V so zovretím valcov v uhle 90 stupňov malo ojnice zo zliatiny titánu a hliníka, čo umožňovalo bezproblémový chod. Vo svojej dobe malo Ferrari 355 najvyšší špecifický výkon zo všetkých vozidiel a motorov, ponúkal až 279 kW (380 k).
Podvozok poskytoval dve nastavenia, Comfort a Sport. Každý kus 355 stál na pneumatikách Pirelli. V ponuke boli tri verzie karosérie. Okrem tradičného kupé Berlinetta mohli zákazníci zvoliť aj targu GTS, či kabriolet Spider.
Model 355 bol aj priekopníkom s automatickou prevodovkou využívajúcou radenie pod volantom. Teda označovanie automatická vôbec nie je na mieste. Pádla ovládali elektrohydraulický systém na ovládanie klasickej manuálnej šesťstupňovej prevodovky.
Ferrari 355 - otvorená kulisa sa v interiéri vynímala Zdroj: Ferrari
Názov 355 sa dá rozkódovať veľmi jednoducho. Na rozdiel od predchodcov má objem 3,5 litra a 5 ventilov na valec. Označovanie predtým hovorilo o objeme a počte valcov, ako pri 348. Nasledovníci sa zbavili aj ventilov a 360 už vyjadrovala iba objem motora. Celkovo sa od roku 1994 do roku 1999 vyrobilo viac ako 11 tisíc kusov Ferrari 355.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.