Francúzsky výrobca tento rok oslavuje 100 rokov od založenia, čo má naznačovať číselný názov modelu. Koncept vyzerá furutisticky vďaka nezvykle úzkym kolesám. Reálne až tak úzke nie sú, majú rozmer 255/30, ale priemer diskov 30 palcov ich opticky zužuje.

Dĺžkou sa koncept radí medzi vozidlá strednej triedy, meria 4 655 milimetrov, avšak rázvor osí kolies hovorí niečo úplne iné. Ten dosahuje až 3,1 metra. Auto nie je zamerané na šport, ale na komfortné cestovanie na dlhé trasy.

V interiéri je miesto pre pohodlné sedenie, prípadne takmer ležanie. Predné sedadlá sú v štýle obývacej izby a zadné sedadlá zase pripomínajú plyšom čalúnený gauč. Pred vodičom, teda na jeho mieste, je volant, ktorý sa môže schovať.

Citroën 19_19 - koncept pripomína 100 rokov značky Zdroj: Citroën

Schovávací volant je práve tým prvkom, ktorý naznačuje autonómne cestovanie pre všetkých. Tak ako volant sa schovávajú aj pedále. Vodič tak nemusí byť stále vodičom, ale po spustení autonómnej jazdy môže byť výlučne pasažierom.

Komfortný koncept je elektromobilom. To je trochu v kontraste s cestovaním na dlhé trasy, ale Citroën má v špecifikácii extrémny dojazd na nabitie. Koncept vraj zvládne až 800 kilometrov. V prípade vybitia sa dostane na dojazd 600 kilometrov v priebehu 20 minút. Kapacita batérii je pritom 100 kWh.

Pohon vozidla zabezpečujú dva elektromotory, jeden pre každú nápravu. Ich celkový výkon je 340 kW (462 k). Krútiaci moment sa dostal na 800 Nm. Koncept vraj zvláda dosiahnutie stokilometrovej rýchlosti v priebehu 5 sekúnd a maximum je 200 kilometrov za hodinu.

Citroën 19_19 - vzadu je priam gauč Zdroj: Citroën