Juhokórejská automobilka Kia Motors zavedie v slovenskej fabrike pri Žiline tretiu výrobnú zmenu. Aj keď sa o tom špekulovalo už dlhšie, Kia informáciu p otvrdila až teraz. Výkonný šéf Kia Motors Europe Paul Philpott na autosalóne IAA vo Frankfurte vyhlásil, že slovenská továreň začne pracovať na tri zmeny v prvom kvartáli budúceho roku. Súčasný trojtisícový stav pracovníkov Kia Motors Slovakia by tak mal v priebehu jesene vzrásť zhruba o tisícku.
Prechod na trojzmennú prevádzku v Žiline je podľa P. Philpotta súčasťou celkového ofenzívneho postupu Kie. Ten potvrdzuje nárast predaja. Za prvých osem mesiacov tohto roku predala Kia vyše 1,6 milióna áut, čo predstavuje medziročný nárast o 18,4 percenta. Keďže sa dobré predaje týkajú aj „žilinských“ modelov cee'd a Sportage, je nárast stavu pracovníkov podľa P. Philpotta logický krok.
Ďalší rast by mohol v budúcnosti priniesť dopyt po novej generácii modelu cee'd, ktorý možno vzhľadom na životný cyklus súčasnej generácie očakávať na trhu v budúcom roku. Dovtedy, počas jesene, ešte slovenská Kia začne vyrábať kompaktné MPV Venga, ktorého produkciu „vymenila“ so sesterskou továrňou Hyundai Motor Manufacturing Czech v neďalekých Nošoviciach za českou hranicou.
Smerom k športu a dizajnu
Pri modeli cee'd by sa mohla žilinská fabrika Kie v budúcnosti dočkať aj produkcie zaujímavej športovej verzie. Jej vývoj má byť podľa P. Philpotta prvý, ktorým začne automobilka pridávať svojim modelom výkonovo orientované modifikácie. „Chceme, aby bola Kia známa aj v rozmere športu a dizajnu. Takéto autá sú kriticky dôležité. Dokážu dať celej ponuke športový nádych,“ dodal manažér Kie.
Silným vstupom na pôdu atraktívnych športových modelov je pre Kiu predstavenie konceptu GT, ktorý si naplánovala práve na frankfurtský autosalón. Výrazne športovo ladený 4,69 metra dlhý sedan s pohonom zadných kolies vyvolal po stiahnutí plachty značný ohlas.
Tím šéfdizajnéra Kie Petra Schreyera sa pustil do odvážnej kreatívy a využil nemálo invenčných prvkov. „Myslím, že cez toto auto vyslala Kia silný odkaz,“ vyhlásil P. Schreyer. Progresívny dizajn konceptu podporila automobilka prepĺňaným benzínovým Lambda V6 motorom GDI s objemom 3,3-litra a výkonom 389 konských síl a automatickou osemstupňovou prevodovkou.
Foto - Martin Jesný