Nový model ponúkne väčšiu variabilitu verzií. Pribudne alternatíva s pohonom predných kolies. Zadokolka a štvorkolka v ponuke zostávajú aj naďalej. Výhodou pohonu prednej nápravy je nižšia pohotovostná hmotnosť. Oproti pohonu zadnej nápravy sa podarilo ušetriť až 50 kilogramov.
Pre predokolku bude v ponuke ako šesťstupňový manuál, tak deväťstupňový automat. Ponuka bude stále obsahovať viacero dĺžok a výšok karosérie rovnako ako viacero celkových hmotností. Maximum bude 5,5 tony a maximálny objem nákladného priestoru až 17 metrov kubických. Celkovo Mercedes hovorí až o 1 700 verziách.
Prekvapenie je, že sa v niektorých detialoch nový Sprinter podobá na predchodcu. Ale so samotnými proporciami sa nedá žiadna revolúcia spraviť. Nová generácia má užšie svetlá a väčšiu masku chladiča.
Mercedes-Benz Sprinter 05 Zdroj: Mercedes-Benz
Vozidlo bude možné monitorovať cez služby Mercedes PRO connect. Služby sú príplatkové, ale je pomocou nich možné kontrolovať aj šoférove prístupy do auta, stav nádrže a aktuálnu lokáciu. Ten bude mať po ruke zase nový informačno-zábavný systém MBUX, podobne ako v triede A, s učiacou sa umelou inteligenciou.
Na uľahčenie práce šoféria prichádza 360-stupňová kamera a vraj lepšia klimatizácia. Najzákladnejšia verzia bude v Nemecku stáť 19 990 eur. V roku 2019 rozšíri ponuku ešte elektrický eSprinter. Ostatné verzie sa už objednať dajú teraz.
Mercedes-Benz Sprinter 14 Zdroj: Mercedes-Benz