Po C4 Cactus a C3 je C3 Aircross tretí do partie. Občasné pochaly, že to je pekný Cactus tak treba brať s rezervou. Práve Aircross ako náhrada za Picasso funguje veľmi dobre. Crossover musí mať, zdá sa, každá automobilka. A materský koncern už s podobnými autami má dosť skúseností, veď ponúka úspešný Peugeot 2008.
Veľkostne sa C3 Aircross nemusí oproti nepriamemu predchodcovi vôbec za nič hanbiť. Na šírku ho je trochu menej, ale stále sa pohybujeme v kategórii malých áut. Na zadných sedadlách je bezproblémový priestor na hlavu, ale aj na kolená je ho akurát, skôr sa dá označiť, na triedu, až za nadpriemerný. Pritom zostáva aj príjemne veľký batožinový priestor s objemom 410-520 litrov, podľa posunutia zadnej lavice.
Na výber je viacero motorov, naftový 1,6 BlueHDi 100 s päťstupňovou prevodovkou a BlueHDi 120 so stupňom naviac a rovnakým objemom. V ponuke benzínových agregátov figuruje atmosférický trojvalec PureTech 82 a jeho prepĺňaná verzia PureTech 110. Čísla už tradične označujú výkon v konských silách.
Citroen C3 Aircross 03 Zdroj: jmr
Na vyskúšanie sme mali najvýkonnejší benzínový motor a automatickou prevodovkou. Štvorkolku C3 Aircross ani neponúka, čiastočne ju supluje Grip Control. Dá sa s ním zvládnuť ľahší terén a aj sneh, ale v rozumnej miere.
Do terénu však primárne crossovery určené nie sú. Sú skôr do miest a na spevnené cesty. Tam C3 Aircross naozaj žiari. Žiadne športové vlastnosti neponúkne, je komfortný. Mäkké sedadlá, komfortné pruženie, hladko radiaca prevodovka, atmosféru nič neruší.
Interiér na prvý pohľad vyzerá ako zo sci-fi, ale je veľmi ľahko naučiteľný a prehľadný. Na samostatnom tlačidle však chýba možnosť prepnúť na vnútornú cirkuláciu vzduchu v kabíne. Táto možnosť je vnorená v menu klimatizácie ovládanej cez displej, čo nie vždy nájdete rýchlo, keď to potrebujete.
Citroen C3 Aircross 06 Zdroj: jmr