Prvé dve generácie CTR 3 mali usporiadanie s motorom vzadu. O novej inkarnácii sa už hovorí ako o aute s motorom v strede. Spolu s predĺženým rázvorom má lepšie rozloženie hmotnosti. To zabezpečuje lepšie ovládanie pri vyšších rýchlostiach.
Predný rám je z galvanizovanej oceli, takisto ako aj priestor pre pasažierov. Tí sú chránení poslednou generáciou integrovaného bezpečnostného rámu. Ten je súčasťou A-stĺpikov karosérie. Na dvere je použitý hliník a ostatné karosárske diely, sú kvôli šetreniu hmotnosti vyrobené z kompozitných materiálov.
Vzhľadom na fakt, že RUF pracuje už 30 rokov s prepĺňanými motormi typu boxer, bola voľba jednoduchá. Agregát s objemom 3,8 litra a šiestimi valcami dostal dvojité prepĺňanie, ktoré posunulo výkon na 552 kW (750 k) pri 7 100 otáčkach. To je o 37 kW viac ako pri predchádzajúcej generácii. Krútiaci moment sa približuje tisícke s hodnotou 960 Nm od 4 000 otáčok.
V meraných hodnotách to znamená 3,2 sekundy zrýchlenie na stovku, 9,6 sekundy na dve stovky a maximálna rýchlosť vzrástla o 5 km/h na 380 km/h. Okrem motora tomu pomáha aj nová sekvenčná, šesťstupňová prevodovka.
Kontakt z vozovkou sprostredkúvajú pneumatiky 255/35 ZR 19 vpredu, obuté na kovaných hliníkových diskoch s rozmerom 8,5x19 palca. Poháňané zadné kolesá s diskami 12,5x20 palca majú o niečo väčšie obutie s pneumatikami 335/30 ZR20.
Interiér nemožno generalizovať, pretože každý zákazník si môže zvoliť z nepreberných možností a kombinácií príslušenstva materiálov. Jednou z možností je použitie alcantary a hliníkovej hlavice radiacej páky. Pre všetky CTR3 novej generácie je však spoločný preciachovaný rýchomer končiaci číslom 260 v míľach (418 km/h).
RUF dáva aj spotrebu tohto jeden a pol tonového superšportu. Pri emisiách 311 gramov oxidu uhličitého na kilometer je spotreba 20 litrov na 100 kilometrov v meste a 9,9 litrov mimo mesta. Celkovo CTR3 spáli v kombinovanej prevádzke 13,5 litra benzínu.
Foto – RUF