Porsche z času na čas zvykne šokovať svojich priaznivcov. Po prekvapení Cayennom prišiel diesel, nasledovaný Panamerou a hybridom. Teraz automobilka predstavila prototyp čisto elektrického Boxsteru.

Názov auta je Boxster E, pričom je každému jasné, čo v tomto prípade ,,E“ znamená. Automobilka si je verziou taká istá, že ju neprezentuje ako koncept, ale ako prototyp. To znamená, že sa dá očakávať minimálne obmedzená produkcia.

Podľa automobilky má Boxster E dynamické parametre porovnateľné s Boxsterom S. Na mysli majú preťaženia v zákrutách, pretože elektromotor umiestnený vzadu, poháňajúci zadné kolesá má výkon 90 kW (122 k). To na dynamickú príliš dynamickú jazdu nestačí, aj napriek krútivému momentu 270 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 9,8 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na čísle 150 km/h.

Avšak to nie je všetko, čo Porsche Boxster E ponúka. Okrem jednomotorovej verzie existuje aj dvojmotorový variant. Vzadu je ústrojenstvo rovnaké, avšak druhý motor s rovnakými parametrami je vpredu na mieste, kde bývala 64 litrová nádrž na palivo. Celkový výkon je teda 180 kW (245 k) a krútivý moment  540 Nm. To už stačí na 100 km/h za 5,5 sekundy a maximálnu rýchlosť  na úrovni 200 km/h. Tieto hodnoty sú Boxsteru S bližšie.

Zdroj: 1

Závažnou veličinou pri elektromobiloch je dojazd. Porsche udáva približne 170 kilometrov. Lítiovo-oloveno-fosfátové batérie s uchytené na miestach, kde je v Boxsteri spaľujúcom benzín uchytený motor. Celkovo auto váži 1600 kg, z čoho na batérie pripadá 341 kg. Nabíjať sa dá v akejkoľvek zásuvke.

V Boxsteri E chýba spojkový pedál a páka prevodovky. Motor má konštantný ťah v celom spektre fungovania. Otáčkomer tiež zmizol v prospech merača E-power.  Ten ukazuje, že sa akumulátory buď vybíjajú, alebo dochádza k rekuperácii energie. Rekuperácia je vlastne použitie elektromotorov pri brzdení ako generátorov elektrickej energie. Táto funkcia sa dá upraviť stlačením tlačidiel na volante. Funguje ako motorová brzda na gombík. V prípade pustenia plynového pedála Boxster E nespomaľuje a ide iba na základe vlastnej kinetickej energie.

V strede prístrojovej dosky je TFT displej, ktorý ukazuje toky energie. Okrem ďalších klasických informácií zobrazuje aj údaj, o koľko sa predĺži dojazd, ak vodič vypne klimatizáciu.

Elektrický športový roadster nie je žiadnou novinkou. Už od roku 2008 sa vyrába v USA Tesla Roadster postavený na základoch Lotusu Elise. Výkon tohto konkurenta je 185 kW. Šprint z nuly na sto kilometrov za hodinu zvláda za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je rovnaká ako pri Porsche Boxster E.

Zdroj: 2

Foto - Porsche