Nárast rozmerov zaznamenal oživený Fiat 500 už v porovnaní so svojim predkom z minulého storočia. K novému Fiatu 500 sa pridal ešte väčší Fiat 500L, ktorý svojimi rozmermi konkuruje Mini Countryman. Po zamyslení konštruktérov bude konkurovať aj modelom ako Citroen Grand C4 Picasso, či Peugeot 5008.

Na mušku si ich zoberie nová nafúknutá verzia 500L Living. Už dávnejšie sa objavili špekulácie o najväčšej päťstovke. V nich sa objavovala ako 500XL, čo vyzerá ako vhodnejšie a ľahšie zapamätateľné meno.

Ešte zvláštnejšie ako názov Living sa javí vyjadrenie kategórie do ktorej nové auto spadá. Normálne by to bolo MPV ako Multi Purpose Vehicle, ale Fiat 500L Living je iný a preto oddelenie marketingu talianskeho výrobcu vymyslelo interpretáciu Magic Purpose Wagon.

Fiat 500L Living narástol do dĺžky o 20 centimetrov. Na väčšej dĺžke sa odvezie 7 cestujúcich. Keďže zadná tretia rada nie je úplne plnohodnotná, výrobca auto označuje ako 5+2 miestne. V prípade nevyužitia prepravnej kapacity nového priestoru sa  dá využiť na batožinu. A dosahuje objem 638 litrov.

Predĺženie bude zahŕňať v cenníku dva stupne výbavy, Pop Star a Lounge. V oboch prípadoch sa bude môcť zákazník rozhodnúť medzi piatimi a siedmymi miestami. Táto možnosť s 19 farbami karosérie (11 dvojtónovými), 6 prevedeniami interiéru a 15 rôznymi typmi kolies budú dávať sumárne 282 kombinácií.

Priestor pod kapotou budú okupovať rovnaké motory ako pri menšej, ale stále veľkej verzii 500L. Benzínové, zelené, pištole na pumpe budú používať majitelia motorov 1,4 16v s 70 kW (95 k) a 0,9 TwinAir Turbo s 77 kW (105 k). Naftu budú spaľovať agregáty 1,3 MultiJet II s 63 kW (85 k) a 1,6 MultiJet II s 77 kW (105 k). Neskôr pribudne aj automatická prevodovka a verzia CNG na stlačený zemný plyn.

Najnovšia verzia príde na trh koncom leta tohto roka. Pribudne tak k malej trojdverovej päťstovke, malému kabrioletu, väčšiemu 500L a terénnejšiemu, oplastovanému 500L Trekking.

Foto – Fiat