Mestá sú plné veľkých SUV, ktoré stále nevychádzajú z módy. Ale pri parkovaní môžu byť nepraktické. Preto automobilky prišli s novinkami v segmente miniSUV. Bokom nezostal ani Renault. Pripravil nový model Captur, ktorý má črty prevzaté z nového Clia.
Doteraz veľa zástupcov tohto segmentu neexistovalo. Najviac sa v ňom angažovali oplastované verzie malých áut, ako Škoda Fabia Scout a Volkswagen Cross Polo. Avšak aktuálne prichádzajú okrem Capturu aj konkurenti, Peugeot 2008, Ford EcoSport a Fiat 500X. Táto banda zakúri za pätami Oplu Mokka a Chevroletu Trax.
Podľa prognóz je tento ťah dobre premyslený, lebo kým v B-segmente v minulom roku kraľovali hatchbacky, crossovery mali iba osempercentný podiel. Tento rok by sa však mal zvýšiť až na 14 percent.
Renault a jeho dizajnér Laurens van den Acker poňali zovňajšok podobne ako na posledných modeloch značky. Na prvý pohľad musí byť spredu každému jasné, že Captur sa zaradil do rodiny a predná maska je charakteristická. Okrem tradičných jednofarebných karosérií bude možné objednať aj dvojtónové kombinácie.
S rozmermi 4.12m krát 1.77m krát 1,57m zaručuje jednoduché parkovanie v meste. A svetlá výška 200 milimetrov zase zabezpečí bezpečný prejazd poľných ciest, bez extrémnych obáv o olejovú vaňu a komponenty podvozka.
Interiér prináša systém R-Link, do ktorého sa dajú stiahnuť rôzne aplikácie. Mnohokrát spomínaný emulátor iného motora R-Sound nechýba v ponuke, ale nie je to najzaujímavejšou časťou interiéru. Posun zadnej lavice v rozmedzí 16 centimetrov nie je neobvyklý. Batožinový priestor sa pri posúvaní dostáva z 377 na 455 litrov. Úplnou novinkou je možnosť odzipsovania poťahov a oprania pri teplote 30 stupňov. Pri malých deťoch na nezaplatenie.
Kapota Capturu bude ponúkať motory z Clia. Teda okrem základného 1,2 16V a 1,5 dCi 75. Ostane tak nový trojvalec Energy 0,9 TCe 90 s výkonom 66 kW (90 k), priemernou spotrebou 4,9 litra. Z verzie Clio GT príde 1,2 TCe 120 EDC, kombinovaný s automatickou prevodovkou. Jeho výkon je 88 kW (120 k) a priemerná spotreba 5,4 litra. Naftu bude hájiť iba Energy 1,5 dCi 90 s 66 kW (90 k) a priemerom 3,6 litra. Všetky verzie sú výlučne s pohonom prednej nápravy.
Príplatok za Captur oproti Cliu s rovnakou výbavou a motorom je 1600 eur.
Výbava/Motor | Energy 0,9 TCe 90 | 1,2 TCe 120 EDC | Energy 1,5 dCi 90 |
Authentique | 11 990 € | x | 14 390 € |
Expression | 13 190 € | 15 190 € | 15 590 € |
Dynamique | 14 390 € | 16 390 € | 16 790 € |
Foto – Autogrip.sk