Finálna verzia Audi A8 Hybridu bude poháňaná štvorvalcom. V luxusnej triede už je rovnaký počet valcov vidieť v Mercedese S250 CDI. Na rozdiel od neho je však v Audi klasický dvojliter TFSI známy z aplikácie v Octavii RS, Golfe GTI, Leone FR a väčšine ostatných modelov koncernu Volkswagen.
Motor v Audi je nastavený na rovnaký výkon ako v Golfe GTI, čiže produkuje 155 kW (211 k). Krútiaci moment 350 Nm je prenášaný cez automatickú prevodovku na predné kolesá. Elektrický motor má výkon 40 kW (55 k) a krútiaci moment 210 Nm.
Celkový výkon hybridného systému je teda 180 kW (245 k) a zaujímavých 480 Nm. Čisto na elektrickú energiu dokáže luxusná limuzína prejsť až tri kilometre pri ustálenej šesťdesiatke. Avšak ak treba, tak sa z batérií dá vytiahnuť 100 km/h. Akumulátory sú na princípe Li-Ion, takže by nemal byť problém s úbytkom kapacity.
Akumulátory sú umiestnené na bezpečnom mieste vzadu v kufri. Celková kapacita je 1,3 kWh. Hmotnosť batérií sa zastavila na prijateľných 36,7 kilogramoch. Na chladenie je použitý ventilátor z miesta spolujazdca.
Výkonový pohľad na auto naznačuje, že brzda premávky tento hybrid nebude. Výkon motora v spojení s elektromotorom dokáže auto rozbehnúť na 235 km/h a na sto kilometrov za hodinu sa dostane za 7,7 sekundy. Hybrid však má znamenať nižšiu spotrebu. Inak to nie je ani v tomto prípade. Priemer 6,4 litra na sto kilometrov sa vyrovnáva najúspornejším dieslovým motorizáciam v triede. Exhaláty sú iba na úrovni 148 gramov na kilometer.
Zvonka nezostalo pri klasickom výzore. Detaily robia celok, tak A8 Hybrid má desaťlúčové 18 palcové kolesá, na želanie sa dajú objednať o palec väčšie.
Karoséria dostala striebornú farbu Arctic Silver a niekoľko nápisov Hybrid. Výbava v štandarde pre tento model obsahuje klimatizáciu, LED svetlá vpredu a audiosystém BOSE.
Konkurencia v triede však nespí. Priekopníkom v triede bol Lexus LS600h. Odvtedy pribudlo BMW ActiveHybrid7 a aj Mercedes-Benz S400 Hybrid. Audi sa do boja zapája s najmenším motorom, ale aj najnižšou spotrebou.
Foto – Audi