Audi pripravuje motor 1,8 TFSI tretej generácie. Má tenkostenný blok valcov a nové piesty. V ich materiálovej podstate získala zastúpenie vysokopevnostná oceľ. K tomu olejová vaňa z plastických hmôt, hliníkové skrutky a celková hmotnosť motora klesla o 3,5 kg.
Zníženie vnútorných strát z trenia, ale aj duálny systém vstrekovania benzínu prispievajú k plneniu emisnej normy EU6. Využitie našlo tiež odpadové teplo z výfukového potrubia. Poslúži na vykurovanie interiéru druhým okruhom.
Pritom maximálny výkon štvorvalca medzigeneračne vzrástol zo 118 kW (160 k) na 125 kW (170 k). Paralelne stúpla hladina krútiaceho momentu z pôvodných 250 Nm na 320. Nový motor sa začne montovať do modelov Audi v budúcom roku. Prvým bude zrejme nové Audi A3.
Foto - Audi