Renault Espace brázdi Európske cesty, v poslednej generácii už od roku 2003. Mohlo by sa preto zdať, že pomaly nadchádza čas na vystriedanie. Renault to však vidí inak. Renault Espace pre modelový rok 2013 nie je úplne nový, ale prešiel modernizáciou.
Je to zaujímavý prístup, v dobe, keď životný cyklus automobilov dosahuje 6-8 rokov. Prvý facelift sa prezentoval v roku 2006. Terajší je teda už druhým v poradí, čo znamená, že auto vydrží v produkcii ešte aspoň 3 roky.
V rámci nového dizajnového štýlu a s tým spojenej corporate identity prešla najväčšou zmenou predná časť. Na nej je možné nájsť obrovské logo automobilky, ktoré proporčne sedí s najnovším faceliftom Twinga. Podobne ho má koncipované aj elektromobil Zoe.
Interiér neprešiel zásadnými, generačnými zmenami. Užívateľsky príjemná navigácia TomTom si našla cestu z ostatných modelov značky. Základná výbava bude obsahovať prvky ako Bluetooth, vstup AUX a konektor USB na kľuč s hudbou. Obmena zasiahla aj poťahy, ktoré majú implementované potiahnutie teflónom, čo má zaručiť ich dlhšiu životnosť a väčšiu odolnosť proti zašpineniu.
Jedno z prvých päťhviezdičkových MPV podľa EuroNCAP bude mať pod krátkou kapotou dva druhy motorov. Benzínovú alternatívu zastupuje dvojliter s prepĺňaním s výkonom 125 kW (170 k). Ten v kombinovanom cykle spáli 8,5 litra.
Naftu hrdo reprezentuje tiež dvojlitrový agregát dCi s troma výkonovými stupňami. Najnižší výkon vo veľkom vane je 96 kW (130 k). Tento motor je aj najúspornejší s kombinovanou spotrebou 5,7 litra nafty na sto kilometrov. To je o 0,8 litra lepšia hodnota ako pred faceliftom.
Silnejšie verzie sú dostupné už teraz. Tie tiež prešli úpravami optimalizujúcimi spotrebu a emisie. Výkony však ostali zachované, 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k). Cena MPV ostane aj s úpravami na porovnateľnej hladine.
Foto – Renault