Alpine Renault A110 v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch často stával na stupienkoch víťazov rally. Značka Alpine však neskončila koncom výroby legendárneho pretekárskeho auta. Jedným z posledných bol Alpine Renault A610 GTA, ktorý prestal schádzať z liniek v roku 1991.
Renault sa vrhá do projektu oživenia slávnej značky a tvorby nasledovníka legendy. Na päťdesiate výročie pôvodného modelu predstavil nástupcu postaveného z okruhového Mégane Trophy. Karoséria so základom nemá veľa spoločného, paralely by sa dali skôr hľadať s nedávno prezentovaným konceptom DeZir.
Hladké aerodynamické tvary karosérie pretína mohutný spojler. Karbónové diely znižujú hmotnosť pretekára. V prednej časti sú zakomponované aj denné LED svetlá, ktoré sú medzi normálnymi a znakom. Vytvárajú tak odkaz na pôvodné A110 využívajúce rovnaké umiestnenie na hmlovky.
Strešný otvor na prívod vzduchu vytvára imidž špeciálu na okruhy. Konštruktéri využili dvere vyklápacie nahor, ako ich má aj Lamborghini. Koncept stojí a jazdí na 21 palcových diskoch s pneumatikami Michelin.
Vodič aj spolujazdec sadajú do Alcantarou čalúnených sedadiel. Pilot má nastupovanie uľahčené vďaka volantu so sploštením v spodnej časti. Nechýba ani ochranný rám.
Výkon má na starosti 3,5 litrový motor V6. Celých 294 kW (400 k) a 422 Nm prechádza cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku a diferenciál s obmedzenou svornosťou na zadné kolesá. Renault uvádza, že rozdelenie hmotnosti je 47,8:52,2, v prospech zadnej nápravy.
Podvozok pre Alpine Renault A110-50 dodal Sachs. Obsahuje nastaviteľné tlmiče. Za dvadsaťjednapalcovými diskami pracujú kotúče s priemerom 356 mm vpredu a 330 vzadu. Zaujímavosťou je, že auto má integrované pneumatické zdviháky, kvôli ľahším opravám.
Foto –Renault