Škoda s veľkým haló predstavila nedávno svoju novinku nižšej strednej triedy s karosériou liftback, Rapid. Tým útočí nielen na svojho brata, Seat Toledo, ale na rane má aj nedávno ukázaný Peugeot 301.
Citroën nič nenecháva na náhodu a do spoločnosti sa vrhá tiež. A nie jedným modelom, ale rovno dvoma. Prvým, ktorý na promo fotkách nesie šedú farbu je C-Elysée. Už na prvý pohľad vychádza zo sesterského Peugeotu 301. Zdieľa s ním niektoré časti karosérie a aj farba na oficiálnych fotkách ostala rovnaká.
So svojimi 4,43 metrami stráca pár centimetrov na českého rivala. Väčšiu hodnotu si pripisuje v políčku rázvor ostí kolies. S cifrou 2,65 metra prekonáva konkurenta o necelých 5 cenitmetrov. Fotogaléria modelu sa zatiaľ musela zaobísť bez interiérových pohľadov, ale aj vnútorné diely budú zdieľané v rámci koncernu.
Kapota C-Elysée bude obsahovať jednu z troch alternatív ponúkaných od začiatku predaja. Základný benzínový 1,2 litrový VTi s 53 kW (72 k) predstavuje najslabšiu motorizáciu vôbec. Nad ňou je potom 1,6 VTi s 85 kW (115 k) a tiež naftový štvorvalec 1,6 HDi s 68 kW (92 k).
Druhý model, na fotkách biely využíva predĺženú platformu klasickej C4 a nesie meno C4 L. C4 L bude podobne ako C-Elysée štvordverovým sedanom, s čím súvisia všetky plusy aj mínusy. Ako zaujímavý detail prichádza vpuklé zadné okno po vzore väčších C6 a C5 sedan.
Výrobca udáva, že zadné sedadlá modelu sú veľmi komfortné. To ukáže až potencionálny test. Je však jasné, že výkon budú autu poskytovať štvorvalcové agregáty. Spočiatku iba benzínové. Najslabší motor bude mať najväčší objem. VTi 1,8 príde s 100 kW (136 k). Silnejšie budú dobre známe pohonné jednotky z ostatných modelov koncernu PSA. Objem 1,6 litra s označením THP znamená použitie prepĺňania, vďaka ktorému majú motory výkony 110 kW (150 k) a 127 kW (172 k).
Foto - Citroën