Renault Thalia i Peugeot 301 majú spoločnú domácu krajinu, teda Francúzsko. No kým na slovenskom trhu mimoriadne obľúbená Thalia sa pre európsky trh vyrába v Turecku, 301 bude vychádzať z fabriky v španielskom Vigu.
Nový Peugeot 301 sa stretne aj Chevroletom Aveo, Fiatom Linea a štvordverovou alternatívou Suzuki SX4. Rázvor 2,65 metra znamená priemerné miesto pre pasažierov vzadu. Celková dĺžka 4,44 spôsobila, že kufor trojpriestorovej karosérie je 506 litrov.
Kapota bude schovávať tri rôzne motory. Základom bude nový 1,2-litrový trojvalec, používaný aj v menšom 208. Autu odovzdáva 51 kW (71 k). Bude ho možné kombinovať s manuálnou prevodovkou, alebo robotizovanou manuálnou.
Silnejšia alternatíva s objemom 1,6 litra už disponuje štyrmi valcami a ponúkne 85 kW (115 k), výlučne s manuálnou prevodovkou. Pri nafte konfigurátor povolí manuálnu alebo automatickú prevodovku. HDi 1,6 je slabším z dvoch vyrábaných. Výkon 68 kW (92 k) je však doplnený vyšším krútiacim momentom ako dosahujú benzínové agregáty.
Auto sa začne predávať najskôr v Turecku. Na trh vstúpi 1. novembra tento rok. Ostatné trhy budú obsadzované postupne. Po premiére na parížskom autosalóne sa miestami odbytu stane stredná a východná Európa, Rusko, Ukrajina, Grécko, Blízky východ, africké štáty a juhoamerické krajiny.
Práve slabšie motorizované trhy sú pre podobné modely zaujímavé. Aj Renaultu Thalia v testoch často označovanej za voľbu rozumu a pragmatický výber nenáročného motoristu sa v slovenských podmienkach predalo veľmi veľa. Praktický interiér, veľký kufor a nízka cena kupujúcich prilákali. V roku 2009, po uvedení faceliftovaného modelu šlo o druhé najpredávanejšie auto po Škode Fabia a pred Škodou Octavia.
S novým Peugeotom 301 prichádza aj nová stratégia označovania modelov. Prvé číslo bude znázorňovať veľkostnú triedu auta, druhé zostane pre Peugeot typická nula, prípadne dve nuly, a najzásadnejšia zmena sa dotkne posledného čísla.
Posledné číslo označenia už nebude označovať generáciu, ale postavenie auta v hierarchii z pohľadu výnimočnosti. V praxi teda číslo 1 dostanú základné modely s ohľadom na cenu, kým osmičku štýlové, dobre vybavené kusy. Podobne to má Citroën s modelmi C a DS. Žeby Peugeotu došli čísla?
Foto – Peugeot