Po vzore benzínových modelov so športovou charakteristikou si automobilka dopriala ešte vúčšiu porciu výkonu a úpravu pár detailov v podobe balíka Competition. Názov série však neodráža žiadnu súťaž, iba ak by sa súťažilo v počte koní vyžmýkaných z určitého objemu.

Aj keď BMW využíva vo svojom vrcholnom trojlitri 50d tri turbá, Audi si vystačí s dvoma. Štandardne má agregát v SQ5 230 kW (313 k). To je hodnota, ktorou sa pýšil päťlitrový naftový desaťvalec vo Volkswagene Touareg a Phaeton.

Po zásahu a v rámci verzie Comptetition dostal výkonný naftový motor ešte malú porciu naviac. Ponúkne až 240 kW (326 k) a krútiaci moment enormných 650 Nm. Podľa údajov automobilky sa rýchlosť 100 km/h na tachometer dostane za 5,1 sekundy. Maximum je štandardne obmedzené na 250 km/h.

Naftový motor by mal znamenať aj priaznivú spotrebu. Pri SQ5 TDI Competition sa kombinovaná hodnota ustálila na 6,6 litroch nafty na sto kilometrov. To znamená zníženie o 0,6 litrov v porovnaní so štandardným SQ5.

Audi SQ5 - naftová veriza získa balíkom Competition ďalších 13 koní Zdroj: Audi

Okrem samotného motora sa úpravy dajú nájsť aj na vzhľade. V prvom rade kričia 20-palcové zliatinové disky, či nižšia svetlá výška. Auto má vo výbave štandardne bi-xenónové reflektory, automatickú klimatizáciu, či športové sedadlá.