Novinku sprevádza zostava troch prepĺňaných štvorvalcov série Energy – zážihový Tce 130 s 1,2 litrovou kubatúrou a dva vznetové dCi 110 (1,5 l) a dCi 130 (1,6 l). Každý z nich má niečo do seba.

Môže byť aj štvorkolka

Benziňák prekonáva dvoch súrodencov kultúrou chodu. Menší z dvoch turbodieslov – dCi 110 zas vykazuje extrémne nízku priemernú spotrebu 3,8 l/100 km. Pritom je zaujímavé, že rovnakú zaznamenáva v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou aj s novo vyvinutým dvojspojkovým automatom. Najdynamickejší derivát s motorom dCi 130 ako jediný môže byť spárovaný s pohonom aj 4 x 4 ( v značkovom slangu nesie označenie All Mode 4x4i).

All Mode 4x4i ponúka tri jazdné režimy, voliteľné otočným spínačom na stredovej konzole. Mód „Lock“ zablokuje medzinápravový diferenciál a posiela 50 % krútiaceho momentu na zadnú nápravu. V režime „Auto“ porcie krútiaceho momentu systém prerozdeľuje podľa aktuálnej potreby. Viac ako 50 % však zadným kolesám nedopraje.

Renault Kadjar Zdroj: Renault

Režim 2WD asi ozrejmovať netreba. Za relevantnejšie považujeme údaje o svetlej výške (200 mm) a nájazdových uhloch prednom (18°) a zadnom  (25°). Napovedajú, že Kadjar zvládne viac ako len rozbité bratislavské cesty.

Pre tých, čo favorizujú úžitkovú hodnotu, pripomíname, že s päťmiestnym interiérom vhodne korešponduje 520 litrový batožinový priestor. Ba po sklopení zadných operadiel a operadla spolujazdca si tento crossover trúfne „upratať“ aj 2,5 metre dlhý predmet.

Koža a 19“ kolesá

Ako prvá sa do predaja dostala košato vybavená limitovaná séria Premiere Edition, ktorej nechýba pohon 4x4, ani plná poľná asistenčných systémov. To všetko za 28 190 €. Vybrať a objednať si však môžete už aj zo štandardného cenníka. K dispozícii sú všetky tri motorizácie a tri stupne štandardnej výbavy Zen, Intens a Bose v cenovom rozpätí od 18 990 (Tce 130ZEN) až po 28 690 (dCi 130 4x4 Bose).

Renault Kadjar Zdroj: Renault

Zen obsahuje napríklad šesť airbagov, stabilizačný systém, asistenciu rozjazdu do kopca, palubný počítač s multifunkčným farebným TFT displejom, rádio s Bluetooth hands-free s CD a MP3, klimatizáciu, tempomat, denné aj zadné LED, prisvecovanie do zákrut, 17“ disky kolies z ľahkých zliatin...

V luxusnej výbave Bose nájdete popri rovnomennom audiosystéme s ôsmymi reproduktormi a subwooferom, dvojzónovú klimatizáciu, kombináciu látkového čalúnenia s koženkou, multimediálny navigačný systém Renault R-Link 2 aj 19“ kolesá... Za kožené čalúnenie, panoramatickú presklenú strechu, alebo špeciálne laky sa už pripláca.

V septembri sa Renault Kadjar na trhu objaví aj v tom najjednoduchšom vyhotovení Life za ešte výhodnejšiu cenu.

Renault Kadjar
Motor Energy Tce 130 Energy dCi 110 Energy dCi 110 EDC Energy dCI 130 Energy dCI 130 4 x 4
Zdvihový objem motora (ccm) 1 197 1 461 1 461 1 598 1598
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] 96 (130)/5 500 81 (110)/4 000 81 (110)/4 000 96 (130)/4 000 96 (130)/4 000
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) 205/2 000 260/1 750 250/1 750 320/1 750 320/1 750
Prevodovka 6M 6M 6A 6M 6M
Pohon predný predný predný predný predný
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,10 11.9 11.7 9.9 10.5
Maximálna rýchlosť (km/h) 192 182 181 190 190
Priemerná spotreba EU (l/100 km) 5,6 – 5,8 3,8 – 3,9 3,8 – 3,9 4,3 – 4,5 4,8 – 4,9
Základná cena (€) 18 990 20 990 22 590 22 590 24 590
PRAMEŇ: Renault