Koncept RS5 TDI má byť pripomienkou 25 rokov TDI v koncerne Volkswagen. Ako oslava výročia je pod kapotou nová verzia agregátu s objemom tri litre. Šesť valcov v usporiadaní do V je dopovaných dvoma prepĺňajúcimi prvkami.

Prepĺňanie nezabezpečuje ani klasické výfukmi poháňané turbo, ani mechanický kompresor. Turbínu nahradil elektromotor. Elektrické turbo dokáže vrtuľku vytvárajúcu tlak roztočiť za pár stotín sekundy na 70 tisíc otáčok.

Elektrické turbo čerpá energiu z malej Li-Ion baterky so samostatným 48 voltovým elektrickým systémom. Ten je napojený na 12 voltový systém s konvertorom.

Vďaka novému turbu dosahuje motor výkon 283 kW (385 k) a krútiaci moment 750 Nm. Krútiaci moment je pritom dostupný od 1250 do 2000 otáčok motora. Koncept naftovej RS5 tak dokáže zrýchliť na stovku za 4 sekundy a na 200 za 16 sekúnd.

Audi RS5 TDI - navonok sa nelíši od benzínovej verzie Zdroj: Audi

Popri údaji o maxime 280 km/h výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 5,3 litra nafty na sto kilometrov. Audi zatiaľ nepotvrdilo, že agregát bude sériovo vyrábať, ale dávnejšie boli náznaky, že by sa mal dostať pod kapotu novej generácie Q7 v roku 2016.