Model s hmotnosťou dve tony má ako pohonnú jednotku trojlitrový naftový šesťvalec. Je základnou pohonnou jednotkou, takže dosahuje najnižší výkon z celej škály motorov. Výkon 160 kW (218 k) a 500 Nm ale nepredstavujú stále nízke hodnoty.

Čo však nízke je, je samozrejme spotreba. Podľa použitých diskov začína na oficiálnych 5,5 litroch na sto kilometrov. Zaujímavá je aj hodnota emisií 144 gramov CO2 na kilometer. S najväčšími diskami výrobca udáva tiež priaznivú hodnotu 6,2 litra na sto kilometrov.

Napriek nižšiemu výkonu dokáže dvojtonový kolos vyšprintovať na stovku za 7,1 sekundy. Maximum nebolo treba obmedzovať, ako býva pri nemeckých automobilkách zvykom. Na 218 km/h ho obmedzujú fyzikálne zákony.

Cena na slovenskom trhu je stanovená na 58-tisíc eur s DPH, pričom k dílerom sa dostane už v septembri. Ultra predstavuje tretiu alternatívu k zabehutým pohonným jednotkám dostupným už od polovice júna.

Audi Q7 Ultra - v interiéri zmeny nevidno a nakofigurovať sa dá všetko ako v ostatných verziách Zdroj: Audi

Doteraz sa v cenníkoch objavoval trojliter TDI s výkonom 200 kW (272 k), ktorý tiež nezarmútil spotrebou s kombinovanou hodnotou 5,7 litra na sto kilometrov. Jedinou benzínovou možnosťou zostane 3,0 TFSI s 245 kW (333 k) s kombinovanou spotrebou 7,7 litra.