Úplne nový model sa bude musieť postaviť proti BMW radu 3, Mercedesu triedy C, ale aj novému Jaguaru XE. A4 s označením B9 neprichádza so žiadnou revolučnou formou dizajnu. Všetky línie pekne zapadajú do súčasnej ponuky automobiliky a ani o príbuzenstve s predchodcom nie sú pochyby.

Ostrejšia predná maska s šesťuholníkovým tvarom odkazuje na nový model Q7. Svetlá s výrazne hranatým tvarom štandardne svietia dennými LED svetlami. V príplatkovej výbave sa samozrejme objavia aj Full LED svetlomety. Zadné LED svetlá sú v sériovej výbave.

Audi A4 - kombi pribudlo 15 litrov batožinového priestoru Zdroj: Audi

Niekomu sa môže zdať, že B9 je len faceliftom B8, ale rozmery tvrdia niečo iné. S dĺžkou 4730 milimetrov je nová generácia o 25 milimetrov dlhšia ako predtým. Šírka nabrala 16 milimetrov (1840 mm). O 12 milimetrov, na 2820, narástol aj rázvor osí kolies. Pri kombi A4 Avant sa zväčšil aj batožinový priestor o 15 litrov na finálnych 505 litrov. Po sklopení sedadiel delených v pomere 40:20:40 to môže byť až 1510 litrov.

Väčší rázvor sa prejavil v náraste priestoru pre pasažierov vzadu v oblasti kolien. Tam pribudlo až 23 milimetrov, aj keď rázvor je dlhší len o 12. Úplne nové, nie modernizované, sú aj sedadlá vodiča a spolujazdca. Pred vodičom môže byť 12,3-palcový displej zobrazujúci rôzne informácie, ale hlavne údaje rýchlomera, otáčkomera a základných prvkov. Je prevzatý z modelov Q7 a TT.

Audi A4 - zadná časť je podobná ako na A6 Zdroj: Audi

Audi sa tiež uchýlilo k stredovému displeju, ktorý vyzerá ako prilepený tablet. Ten môže mať uhlopriečku až 8,3 palca. Informačno-zábavný systém integruje okrem navigácie a audia aj hlasové ovládanie, či Wi-Fi hotspot.

Výrazným krokom vpred pri novej generácii je zníženie hmotnosti. V závislosti od verzie stratilo Audi A4 až 120 kilogramov hmotnosti. V reálnom svete to znamená, že hmotnosť s motorom 1,4 TFSI je priaznivých 1320 kilogramov. Na znížení hmotnosti sa podieľa aj nová manuálna šesťstupňová prevodovka, ktorá zhodila 16 kilogramov.

Audi A4 - displej pred vodičom už bol v TT a Q7 Zdroj: Audi

Na začiatok Audi ponúkne 7 agregátov. Základný benzínový 1,4 TFSI bude mať 110 kW (150 k) a 250 Nm. Nad ním bude stáť úplne nová pohonná jednotka 2,0 TFSI s 140 kW (190 k) a 320 Nm. Výkonnejšia verzia dvojlitra ponúkne dokonca až 185 kW (252 k) a 370 Nm.

Naftové motory začnú dvojlitrovým TDI s dvoma verziami. Slabšia dodá 110 kW (150 k) a 320 Nm, kým výkonnejšia prinesie 140 kW (190 k) a 400 Nm. Jediný šesťvalec bude tiež na naftu a z trojlitrového objemu vypumpuje buď 160 kW (218 k) a 400 Nm, alebo 200 kW (272 k) a 600 Nm.

Audi A4 - jednotlivé verzie zhodili až 120 kilogramov Zdroj: Audi

Štyri kruhy do portfólia zaradia aj plynovú alternatívu na CNG. A4 g-tron bude mať dvojliter TFSI s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 270 Nm. S nádržou schovávajúcou 19 kilogramov stlačeného zemného plynu zvládne prejsť až 500 kilometrov a na menšiu benzínovú ďalších 450 kilometrov.

Všetky agregáty budú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok bude sedemstupňové DSG. Jedinou výnimkou bude najvýkonnejšie TDI, kde bude automat štandardom. Ako sa na Audi patrí, nezabudlo ani na pohon všetkých kolies Quattro.

Tak sedan ako kombi Avant sa dostanú do predaja na jeseň tento rok.