Už s príchodom nového Audi A6 bolo jasné, že Allroad na základoch predchádzajúcej generácie má svoje dni spočítané. Najnovší A6 Allroad sa odvíja od nového modelu C7 vo verzii kombi. Zachoval si všetky klasické prvky, ktoré sú typické pre takúto kombináciu kombi a SUV.

Rozhranie tried reprezentuje zvýšenie podvozku o 6 centimetrov. Aby boli odlišnosti a hrana ešte výraznejšia, aj nový Allroad disponuje plastovými doplnkami nárazníkov a prahov. Tie dopĺňajú hliníkové detaily.

Od pôvodnej A6 Avant je Allroad väčší iba o pár milimetrov. Vonkajší vzhľad s dvoma farbami nemusí sadnúť každému, preto je možnosť priplatiť za lakovanie nárazníkov. To pripomína deväťdesiate roky, kedy bola táto položka tiež v zozname výbavy na želanie. V tej istej časti cenníka možno nájsť použitie LED technológie v predných a zadných svetlách.

Vnútro sa od základného, cestného modelu neodlišuje. Jediné vyjadrenie zmeny modelu je v nápisoch Allroad rozmiestnených na špecifických miestach, akými sú prahy.

Motory v novinke majú podľa výrobcu spotrebu nižšiu až o 20 percent v medzigeneračnom porovnaní. Všetky majú niektoré parametre spoločné, jeden benzínový a tri naftové agregáty sú V6 s objemom tri litre.

Výkonový základ ponuky poskytuje 3,0 TDI. Spodné políčko pyramídy dáva 150 kW (204 k) a 450 Nm. Aj napriek tomu, že sa jedná o najslabší montovaný motor, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Nízky výkon v tomto prípade znamená slabý apetít, alebo iba 6,1 litra nafty na 100 km.

Výkonnejší model je rovnaký, akurát má o 30 kW (41 k) a 130 Nm viac. Po spočítaní to vychádza na 180 kW (245 k) a 580 Nm.

Najvyššie políčko v hierarchii pohonných jednotiek zabralo tretie trojlitrové TDI. To sa však pýši dvoma turbami, vďaka ktorým sa výkon posunul na 230 kW (313 k) a krútiaci moment sa dostal na hodnotu 650 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h Allroadu vybavenému týmto motorom trvá iba 5,6 sekundy.

Jediného zástupcu benzínového tábora reprezentuje 3,0 TFSI. To má iba o dva kilowatty menej ako najsilnejší diesel. Výkon 228 kW (310 k) a krútiaci moment 440 Nm udelia polovičnému SUV zrýchlenie za 5,9 sekundy na métu 100 km/h.

Samozrejmý je pohon všetkých kolies pri všetkých motoroch. Líši sa len prevodovka. Pri 3,0 TDI s najvyšším výkonom je použitá osemstupňová automatická, kým všetky ostatné využívajú dvojspojkový sedemstupňový S-Tronic.

Na jar tohto roku, keď sa začne predaj, si Audi vypýta za najslabší kus 54 600 eur.

Foto – Audi