Päť valcov a objem 2,5 litra, dopovaný turbom stojí ako základ holandskej kreácie Donkervoot D8 GTO. Motor má pôvod v najvýkonnejšom Audi TT, modeli TT-RS. V ňom dosahuje výkon 250 kW (340 k).
Pre ultraľahkú karosériu Donkervootu bol aj výkon prispôsobený. Namiesto pôvodných hodnôt teraz odovzdáva 295 kW (400 k). Krútiaci moment sa posunul na 450 Nm. To je na mušiu hmotnosť 750 kilogramov viac než dosť. Pri štarte a správnom radení stupňov na manuálnej prevodovke môže byť odmenou zrýchlenie z nuly na 100 km/h za presne 3 sekundy.
Maximálne sa holandské auto vyšplhá ku méte 255 km/h. Na otvorený roadster so základnou filozofiou Lotusu 7 to bohato stačí. Aj napriek týmto hodnotám sa spotreba drží, vďaka nízkej hmotnosti, na prijateľnej hranici 10-12 litrov benzínu na 100 km.
Kľúčom k tomu, aby auto vážilo čo najmenej je konštrukcia. Rám Holanďania poskladali z rôznych materiálov. Sú to najmä karbón, hliník a oceľ. Karosárske diely sú tiež ľahké a vyrábajú sa z uhlíkových a kompozitných vlákien.
D8 GTO podrástlo v porovnaní s predchodcom D8 270RS a aj pri pohľade na uzavreté GT. Dôvodom je zástavba päťvalcového turbomotora. To si vyžiadalo zväčšenie dĺžky o 35 centimetrov a šírky o 15 centimetrov. Výrobca tvrdí, že s priamym predchodcom 270RS auto zdieľa iba 5 percent dielov a s kupé GT iba 30 percent. Z tohto dôvodu považuje GTO za úplne nový model.
Výroba bude rozdelená na etapy. Prvých 25 kusov, z čoho viac ako polovicu si objednali VIP zákazníci Donkervootu, sa bude dostávať ku klientom v lete 2012. Tieto budú mať špeciálny dizajn. V roku 2013 bude výroba pokračovať normálne ďalej, ale v ponuke zostane iba obyčajná verzia. Cena nového GTO bola stanovená medzi 100 000 a 150 000 eurami, avšak bez daní.
Foto – Donkervoot