Odkedy bola v roku 2012 zrušená pravidelná linka do Prahy, počet cestujúcich rýchlo klesal. Žilina je objemom prevádzky najmenším zo šiestich slovenských dopravných letísk. V súčasnosti tam lietajú príležitostne zväčša malé lietadlá rozličných firiem, solventní súkromníci či letecké záchranky. Na letisku robia výcvik poslucháči Žilinskej univerzity a klienti súkromnej leteckej školy, ktorá na letisku pôsobí.

„Letisko intenzívne rokuje o otvorení pravidelnej linky na niektoré z veľkých zberných letísk v strednej Európe,“ povedal pre TREND.sk Boris Mrekaj, predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Letiskovej spoločnosti Žilina.

Je si však vedomý, že v čase, keď České Aerolínie linku do Prahy zatvárali, v najmenšom českom 44-miestnom turbovrtuľovom lietadle bývalo zvyčajne len okolo tucta pasažierov. Ďalší využívali výhodnejšie odletové časy a priame lety z Bratislavy, Viedne a juhopoľských letísk, kam sa dostanú zo Žiliny autom do dvoch hodín. Podľa B. Mrekaja je možno linku zatraktívniť napríklad skorými raňajšími odletmi a spojiť tak na palube cestujúcich z dvoch menších letísk. O konkrétnych variantách však zatiaľ hovoriť nechcel.

Ak by svoje marketingové úsilie spojili kúpele a zimné strediská v regióne, perspektívu by vedenie letiska videlo aj v charterových dopravcoch z cudziny. Stačilo by pritom naplniť iba menšie dopravné lietadlá, pre ktoré dĺžka dráhy žilinského letiska vyhovuje.