Tri mesiace po krachu SkyEurope Airlines sa obnoví letecké spojenie Popradu s londýnskym letiskom Luton. V utorok, štvrtok a v nedeľu bude od 1. decembra lietať na trati bratislavská spoločnosť Danube Wings 164-miestnym lietadlom Boeing 737-400, prenajatým aj s posádkami od Českých aerolínií.

V sobotu sa bude podľa obchodného riaditeľa Danube Wings Arpáda Agócsa lietať z Popradu aj do Dublinu, v utorok a štvrtok aj do Manchestru, pričom lietadlo z Manchestru poletí do Bratislavy. Z Bratislavy bude v stredu a piatok letieť nazad do Manchestru a odtiaľ do Popradu. Letenky do Londýna a Manchestru sa budú predávať na webe spoločnosti Danube Wings za sumu od 79 eur vrátane všetkých poplatkov a 15 kíl bezplatnej batožiny a do Dublinu od 99 eur.

K odletom z Popradu i po prílete bude prípojný autobus do Prešova i Košíc. Popradu pred Košicami v prípade letov do Londýna dali Danube Wings údajne prednosť aj preto, že vo veľmi dobre obsadenom lietadle okrem tradičných slovenských robotníkov pribúdalo výrazne aj turistov do Tatier.

Výkonná riaditeľka letiska Poprad-Tatry Ivana Herkeľová potvrdila, že letisko rokovalo aj s inými dopravcami, Danube Wings však ponúklo riešenie rýchle a najviac letov i destinácií za optimálnych podmienok. Danube Wings začnú od konca októbra z Popradu lietať aj vlastnými 70-miestnymi lietadlami do Varšavy, Bazileja a Bruselu a rokuje sa o otvorení zimnej linky do Kyjeva pre ukrajinských turistov.

Podľa viceprezidenta ČSA pre obchod Petra Řeháka zmluva o prenájme lietadla pre Danube Wings bola podpísaná na pol roka s opciou na ďalších šesť mesiacov. Obdobné prenájmy voľných kapacít sú u ČSA bežné. Domnieva sa, že zmluva je pre obe strany výhodná a odchodom SkyEurope sa pre ČSA otvára na budúcu sezónu možnosť účasti na chartrových letoch pre slovenských touroperátorov.

Slovenský regionálny dopravca, ktorý začal pôsobiť od konca marca tohto roku, podľa jeho obchodného riaditeľa analyzuje z ekonomickej stránky aj potenciálne lety do Paríža na hlavné letisko Charles de Gaulle (SkyEurope lietali na Orly a Ryanair sa chystá na sekundárne letisko Beauvais vyše 80 kilometrov za Parížom). Do úvahy by mohli prísť aj lety do Atén, Solúna, Sofie a Bukurešti. Nosným programom Danube Wings podľa A. Agócsa zostávajú však regionálne lety. Spoločnosť rokuje o ďalších destináciách v Taliansku a na budúci rok chce pridať aj sezónne linky na Jadran pre turistov.

Autor je redaktorom dvojtýždenníka Profit.

Foto na titulke - Flickr.com