Apartmán s rozlohou takmer 200 štvorcových metrov je trikrát väčší ako ostatné izby, má súkromný balkón, jedáleň, obrovskú posteľ, wellness a krb. Stojí 10 500 dolárov (vyše 9-tisíc eur) za noc a nie je uvedený na hotelovom webe – žiadne fotografie, popis, cena, skrátka nič, napísala agentúra Bloomberg.

Nájsť ho môžete iba tak, že viete, že existuje, pričom rezervácia je len na pozvanie. Luxusné hotely po celom svete také izby majú a dôvody sú rôzne.

Podľa Mara Massona, marketingového riaditeľa Blue Lagoon, je apartmán zamýšľaný ako dokonalý úkryt pred svetom. Tí, ktorí chcú vstúpiť nepovšimnutí, môžu využiť súkromný vchod rovnako ako blízky heliport, kam je možné doletieť súkromným lietadlom.

„Nikto nemusí vedieť, že ste tu. Pred ostatnými hosťami je apartmán ukrytý, nič nenaznačuje, že tu je,“ povedal M. Masson.

Drahé klavíry a umelecké diela

Súkromie nie je jediným dôvodom, prečo podobné izby nebývajú v katalógu hotelov ani webov ako Booking.com. Niekedy je v hre aj ochrana toho najcennejšieho majetku. „Povedzme, že máte top apartmán, ktorý stojí dvetisíc dolárov. Nechcete, aby prišlo desať ľudí, každý zaplatil 200 dolárov a potom v ňom usporiadali veľkú párty,“ povedal Stephen Brandman, šéf správcovskej firmy Journal Hotels.

Profesor centra cestovného ruchu z Newyorskej univerzity Bjorn Hanson súhlasí. Pripomína, že súčasťou luxusných izieb sú často umelecké diela alebo drahé klavíry a dať ich k dispozícii verejnosti by bolo riskantné.

Tieto typy izieb bývajú často označované ako „owner‘s suites“ (apartmány majiteľov). V hoteli Bennett v Južnej Karolíne, ktorý má pred otvorením, je apartmán Michaela Bennetta k dispozícii len na osobitnú žiadosť a klientov musí ešte developer osobitne schváliť.

V iných hoteloch sa výnimočné apartmány nazývajú izby pre partnerov, čo znamená, že je možné ich rezervovať len prostredníctvom členstva v exkluzívnom klube. To však stojí aj šesťmiestnu sumu.

Zdroj: Blue Lagoon

Výčitky svedomia

Z ekonomického hľadiska by sa mohlo zdať, že chrániť tie najdrahšie produkty pred zrakmi verejnosti je proti zdravému rozumu. Hotely však tiež nechcú riskovať rušenie rezervácií drahých izieb na poslednú chvíľu a bez poplatku, keď rozhadzovační turisti pocítia výčitky svedomia.

To sa v prípade pravidelných bohatých klientov často nestáva. Niektoré hotely tak vyžadujú rezerváciu prostredníctvom e-mailu, čo manažmentu dáva šancu pobyt nepovoliť.

Veľa hotelov máva tiež svoje luxusné izby prázdne pre prípad, že príde nejaký VIP hosť. Nemusí to byť vždy celebrita, stačí niekto, kto je ochotný míňať veľa peňazí.

Izby, ktoré nie je možné si rezervovať, nebývajú však vždy tie najväčšie alebo najluxusnejšie. Niekedy sú to napríklad len malé izba alebo majú divný tvar, ako tie z éry grandhotelov, ktoré slúžili pre personál, napríklad pre sluhov alebo komorné.

Zdroj: Blue Lagoon