Dokovacie stanice už pokrývajú niektoré dopravné uzly, ako napríklad Trnavské mýto, križovatku Trnavská-Bajkalská či Ovsište v Petržalke. Taktiež aj jazero Štrkovec v Ružinove, Námestie slobody alebo Hodžovo námestie.
„Práce na niektorých miestach však skomplikovali vodiči, ktorí pripravené plochy využívajú ako miesto pre odparkovanie svojho vozidla a narúšajú tým harmonogram prác. Nová služba vzbudila záujem obyvateľov, ktorí doposiaľ poslali takmer 3 300 pripomienok. Väčšinou sa týkajú návrhov na umiestnenie dokovacích staníc. Viacero otázok smeruje k umiestneniu bicyklov pri Hlavnej stanici, kde sa o finálnej lokalite ešte rokuje,“ uviedlo mesto so spoločnosťou Slovnaft.
Návrhy je stále možné posielať vyplnením dotazníka na webe alebo mailom na [email protected]. Tipy verejnosti sa zohľadnia pri rozširovaní bikesharingu alebo pri úprave súčasného rozmiestnenia staníc.
Občianske združenie Cyklokoalícia tiež navrhlo rozšírenie pokrytia o nové body, ktoré sa v súčasnosti vyhodnocujú. Cieľom je začleniť bikesharing do systému MHD, preto sa stanice prioritne inštalujú blízko zastávok verejnej dopravy alebo cyklotrás.
„Miesta pre požičanie alebo vrátenie bicyklov Slovnaft BAjk by mali byť od seba vzdialené približne 300 až 500 metrov. Rovnako dôležité je mať vysporiadané pozemky. Preto sú rozvrhnuté na pozemkoch hlavného mesta a na čerpacích staniciach Slovnaftu,“ vysvetlili.
Počas pilotnej fázy projektu, ktorá bude trvať rok, sa bude využívanie jednotlivých staníc vyhodnocovať. Predpokladá sa, že systém sa na základe výsledkov používania a podnetov od verejnosti môže rozšíriť o nové stanice alebo sa upraví počet bicyklov už na existujúcich.
Náklady hlavného mesta na vybudovanie bikesharingového systému sú pol milióna eur a spoločnosti Slovnaft 1,5 milióna eur.