Costco šialenstvo

Americký veľkoobchodný predajca širokého sortimentu tovarov len pre členských zákazníkov Costco expandoval do Číny a v Šanghaji otvoril v utorok prvú prevádzku. Hneď ráno sa strhol hotový ošiaľ, ktorý by mohol byť novou ukážkou definície slova „masový“. Už pri otváraní železnej brány ju začali prví zákazníci podliezať a rozbehli sa k regálom.

Premávku pred obchodom aj dav ľudí vo vnútri museli korigovať ozbrojené zložky. Už poobede boli police prázdne a prevádzku na ten deň zavreli. Na záberoch z prvého dňa sa baví celý internet, no je otázne, či nadšenie čínskych zákazníkov pretrvá. V Ázii už má silných konkurentov a bude musieť pružne reagovať na tamojší trh. Ročné členstvo v Costco stojí v Číne 42 amerických dolárov, v USA 60 dolárov.

Kto chytá v žite

V snahe obmedziť plasty sa v posledných rokoch vyrojili ako huby po daždi rôzne alternatívy slamiek do nápojov. Sklenené sú pomerne nebezpečné, tie kovové zas treba umývať a zatiaľ čo doma vám pitie po členovi rodiny nemusí prekážať, v reštaurácii to môže byť problémom. Papierové slamky sa skoro rozmočia a v ústach zanechajú nepríjemnú pachuť. Ako osamelí bežci sa objavujú startupy so slamkami z morských rias, alebo cestovinové. Zaujímavý projekt však máme aj u susedov v Českej republike.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa