Budapeštianskemu letisku v prvom polroku po krachu maďarských národných aerolínií Malév výrazne ubudli najmä tranzitní cestujúci. Pražské letisko zase trápia turbulencie okolo Českých aerolínií (ČSA) a úbytok pasažierov na dovolenkových charterových letoch. Svetlou výnimkou z letísk v metropolách okolitých štátov je Schwechat.
Manažment viedenského letiska napriek vlaňajšiemu rekordnému počtu 21,1 milióna prepravených cestujúcich (o 7,2 percenta viac než rok predtým) veľmi zdržanlivo prognózoval čísla pre tento rok. Odhadoval, že počet cestujúcich by mohol vzrásť maximálne o percento. Za prvých šesť mesiacov však na Schwechate vybavili 10,4 milióna cestujúcich, čo je o 7,9 percenta viac než v rovnakom období vlaňajška.
Viedenský rast je podľa portálu austrianaviation.net prakticky dvojnásobný oproti priemeru na iných dôležitých európskych letiskách. Pri očakávanom vývoji počas letnej sezóny, môže byť vlaňajší rekord ľahko prekonaný.
Schwechat potvrdzuje rastúci význam stredoeurópskeho tranzitného bodu. Tretina cestujúcich vo Viedni prestupuje, čo je oproti prvému polroku 2011 nárast o 17,6 percenta. Rastúci význam majú lety z a do východoeurópskych krajín, kde počet cestujúcich vzrástol medziročne o 17,3 percenta. Rozhodujúci, až 65-percentný zdroj všetkých cestujúcich, na Schwechate stále predstavuje západná Európa.
Zo štatistických údajov tiež vyplýva, že lietadlá na viedenskom letisku boli v prvom polroku výrazne lepšie obsadené, pretože počet štartov a pristátí vzrástol len o 2,2 percenta.
Ilustračné foto na titulke - Milan Illík