Povedal to aj napriek tomu, že Schwechat sa musí vyrovnať s tohoročným výpadkom poldruha milióna cestujúcich, ktorí lietali za príjemné ceny. V rámci reštrukturalizácie totiž viaceré linky do Viedne opúšťa Air Berlín a spoločnosť Niki má skončiť s pravidelnými letmi a venovať sa bude iba doprave dovolenkárov.
Napriek tomu však top manažment letiska prognózuje v tomto roku oproti vlaňajšku rast počtu cestujúcich do dvoch percent a rakúsky portál austrianaviation.net uviedol nové možnosti v analýze „Letisko Viedeň hľadá šťastie v lowcostovom segmente“.
Podľa portálu by sa šance mal ujať Eurowings, nízkotarifná dcéra nemeckej Lufthansy, ktorý má už túto zimu 80 letov z Viedne do štrnástich miest a spolu s ním lieta do štyroch nemeckých miest 56-krát týždenne aj Germanwings. Od jari by mal Eurowings pridať vo Viedni ďalších 19 destinácií.
Ďalším veľkým hráčom má byť britský easyJet, ktorý medziročne počet liniek takmer zdvojnásobil a so svojou švajčiarskou dcérou lieta v zime z Viedne 40 razy týždenne do šiestich miest.
Ryanair viedol v uplynulých rokoch mediálnu vojnu s viedenským letiskom, obviňoval ho napríklad, že protežuje Austrian, a to udržuje vysokú hladinu cien. J. Jäger letisko bránil poukazovaním na to, že Ryanair by chcel vo Schwechate osobitné podmienky, ktoré nemôže dostať.
Vlani rakúske médiá začali špekulovať o diskrétnych rokovaniach s letiskom, uvažovalo sa už aj o destináciách, ale v súčasnosti sa údajne nijaké priame rokovania nevedú. Ryanair však vo Viedni stále vidí perspektívny trh a poukazuje na Bratislavu, kde Rakúšania predstavujú najmenej pätnásť percent jeho cestujúcich.