Pasažierov bolo za pol roka iba 38 miliónov, o vyše tri milióni menej ako vlani. Rusi totiž oveľa menej cestovali v prvom polroku do zahraničia. Mínus 4,2 percenta znamená o vyše 4,1 milióna cestujúcich menej na linkách mimo Ruska a krajín Spoločenstva nezávislých štátov. Prepad v leteckej doprave nezachránil ani desaťpercentný rast na vnútroruských linkách.

Pokles počtu cestujúcich súčasne sprevádza silnejúca koncentrácia dopravy do rúk najväčších aerolínií. Kým vlani mala päťka v prvom polroku 55-percentný podiel na doprave, tento rok je to už 68,8 percenta, a pätnásť najväčších spoločností pokrýva vyše 90 percent ruského trhu.

Ruskou jednotkou je bezkonkurenčne pološtátny Aeroflot, ktorý prepravil v prvom polroku 13,4 milióna pasažierov (plus 112 percent), nasleduje spoločnosť S7 (Sibir z Novosibirska), Rossya (dcéra Aeroflotu, ktorej 26-percentný medziročný rast spôsobilo absorbovanie dvoch relatívne silných dopravcov), UTAirAviation a UralAirlines. Súčasne ubúda počet a význam malých regionálnych aerolínií, ktorým starne flotila sovietskej výroby a nemajú na nákup nových lietadiel.

V prvom polroku sa výrazne nedarilo spoločnosti AirBridgeCargo, ruskej jednotke v nákladnej doprave, ktorá osemnástimi Boeingmi 747 obstaráva cez Rusko linky do západnej Európy, USA a východnej Ázie. Objem nákladov jej klesol o devätnásť percent. O sedemnásť percent menej nákladu prepravila aj jej materská nákladná spoločnosť Volga-DneprAirlines.