Pražský rast prinieslo 19 nových liniek a deväť nových dopravcov, vrátane dvoch z Číny a kanadského dovolenkárskeho dopravcu, väčšie lietadlá na jestvujúcich linkách a ich lepšie vyťaženie.

Medziročný prírastok cestujúcich v Prahe bol vlani 8,7 percenta, rok predtým 9,7 percenta, a Václav Řehoř, predseda predstavenstva Českého aeroholdingu, ktorý je výhradným akcionárom letiska, predbežne predpokladá päť percent ďalších pasažierov aj v tomto roku.

Odhaduje to podľa avizovaných piatich nových linkách Českých aerolínií, ktoré pribudnú postupne od konca marca, troch nových sezónnych liniek českého lowcostu SmartWings, niekoľkých nových liniek aj zahusťovania jestvujúcich spojení zahraničných dopravcov. Výrazným prínosom však bude najmä masívny nástup Ryanairu, ktorý koncom marca otvorí ďalšie dve a od jesene osem nových liniek.

Kým Prahe sa mimoriadne darilo, ostatným štyrom českým dopravným letiskám cestujúci vlani ubúdali. Brno vybavilo 417-tisíc cestujúcich, o 49-tisíc menej než rok predtým. V porovnaní s predminulým rokom totiž ubudlo 20 percent dovolenkárov, ktorých odradila najmä bezpečnostná situácia v Turecku.

Ostravou prešlo 258-tisíc cestujúcich, o 16 percent menej než rok predtým. Príčinou poklesu bol tiež menší počet dovolenkárov. Letisko sa snaží získať nových dopravcov aj destinácie, aby sa udržala zatiaľ slabo predávaná linka do Dubaja. Moravskosliezsky kraj sa rozhodol túto linku podporiť sumou 50 miliónov českých korún (1,85 milióna eur). Z Dubaja si sľubujú aj príchod hostí z Blízkeho východu do kúpeľov v kraji.

Najmenšie letiská v Česku, Karlove Vary a Pardubice, zasa vlani trápil dramatický úbytok rozhodujúcej klientely z Ruska. Tento rok by im však mali pribudnúť cestujúci z iných častí Európy.