Vysokoproteínové diéty sa stali bežnou súčasťou stravovania. Na sociálnych sieťach ich propagujú najmä fitness influenceri a ľudia, čo sa venujú výžive. Aj celebrity prepadli honbe za silným a vypracovaným telom. Výrobcovia si tento rastúci trend všimli, o čom svedčí aj čoraz pestrejší výber proteínových produktov na regáloch supermarketov.
V januári výraz „vysokoproteínová diéta“ googlil rekordný počet ľudí. Podľa výskumnej spoločnosti Hartman Group chce príjem bielkovín zvýšiť zhruba 64 percent Američanov. Online supermarket Ocado zas odhadol, že vyše 40 percent britských spotrebiteľov už za posledný rok zvýšilo svoj príjem bielkovín.
Proteínové produkty vrátane mliek, pudingov, čipsov a tyčiniek pomáhajú firmám rásť. Príjmy spoločnosti Danone stúpli v roku 2024 o 4,3 percenta, pričom hlavným ťahúňom boli najmä jogurty a nápoje s vyšším obsahom bielkovín. Tržby jej proteínovej divízie vzrástli z približne 400 miliónov eur v roku 2021 na miliardu eur, čím výrazne prevýšila rast ostatných segmentov firmy.
Čo vysvetľuje tento neutíchajúci dopyt? Juergen Esser z Danone pre Economist uviedol, že trend sa najprv rozšíril medzi mladými ľuďmi, ktorí chodili cvičiť a chceli budovať svaly. Následne sa k nim pridali starší ľudia s cieľom udržať si silu a zlepšiť zdravie.
Príchod pandémie takisto podporil dopyt po bielkovinách, keďže zmenil myslenie ľudí, ktorí sa viac začali zaujímať o stravu a životosprávu. Potravinárske firmy očakávajú prílev nových zákazníkov medzi užívateľmi liekov na chudnutie, akým je Ozempic. Keďže spolu s tukom často strácajú aj svalovú hmotu, mnohí sa ju snažia udržať zvýšením príjmu bielkovín.