Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Christiana Lesjaka nepôjde o konkurenčný boj s Ryanairom, ktorý už do Bruselu lieta, pretože každý z dopravcov oslovuje iný segment. Ryanair lieta trikrát týždenne na sekundárne letisko Charleroi, kým Niki poletí na hlavné bruselské letisko Zaventem. To je od centra Bruselu o viac než polovicu bližšie a s rýchlejším spojením.
Oveľa dôležitejší je fakt, že linka má slúžiť predovšetkým slovenským štátnym úradníkom a predstaviteľom ďalších inštitúcií, ako aj euroúradníkom z Bruselu. Tí využívajú momentálne viedenské letisko, pretože sa môžu večer pohodlne vrátiť a nemusia platiť za ubytovanie. Niki je presvedčený, že o linku bude mimoriadny záujem aj v roku 2016, kedy bude Slovensko pol roka predsedať Európskej únii.
Výhodou letu z Bratislavy sú aj časovo a cenove vyhovujúce prípoje na iné členské letecké spoločnosti aliancie OneWorld, do ktorej patrí aj Air Berlin a Niki. Ide napríklad o lety do severnej Ameriky so spoločnosťou American Airlines, aj linky British Airways či Finnairu.
Kuriozitou bruselskej linky je aj fakt, že po prílete do Bratislavy bude lietadlo pokračovať desaťminútovým letom do Viedne, kde môžu cestujúci z Bratislavy presadnúť na okamžité prípoje s Niki na grécke dovolenkárske letiská, do Talianska a do Abú Zabí v Spojených arabských emirátoch.
Od mája otvorí Niki z Bratislavy aj tri týždenné spojenia na Malorku. Táto linka bude priamym konkurentom dvoch letov Ryanairu. Dopravca predpokladá, že časom spojenia z Bratislavy rozšíri aj do iných destinácií.
Viceprezident Air Berlin pre komunkáciu Aage Dünhaupt pre TREND.sk vyhlásil, že Air Berlin pokladá Bratislavu za dôležitú destináciu, a Ch. Lesjak doplnil, že spoločnosť odvezie ročne asi 150-tisíc cestujúcich na Slovensko a z neho. V budúcom roku to má byť až 250-tisíc a v ďalšom roku 350-tisíc ľudí.
V uplynulých rokoch už lietali z Bratislavy do Bruselu Slovenské aerolínie, Austrian aj Danube Wings.